O zi de muncă a unui angajat la o firmă de curierat. "E ca un fel de Black Friday"
În pandemie sunt şi afaceri care au prosperat. Firmele de curierat, de exemplu, înregistrează zilnic creşteri uriaşe, mai mari chiar decât de Black Friday. Acum, românii nu fac doar cumpărături online, trimit totul rudelor sau prietenilor la pachet. Animale de companie, râme sau murături. Zilele trecute, angajaţii uneia dintre cele mai mari companii de livrare au salvat... un iepuraş dintr-un colet.
- Numărul coletelor a crescut cu 30%.
- Românii trimit chiar şi murături.
Suntem în cel mai mare depozit de sortare a coletelor din Europa Centrală şi de Est. Aici, benzile funcţionează aproape continuu. Numărul livărilor a crescut fulgerător în ultimele două luni.
În fiecare zi, aici sunt sortate peste 350 de mii de colete, cu aproximativ 30% mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 10% mai mult decât într-o zi de Black Friday. Există câteva diferenţe, însă, şi una dintre ele este că pachetele sunt mult mai mici. Asta înseamnă că livrările nu mai sunt făcute de marile companii, ci cele mai multe dintre ele sunt făcute de către persoane fizice, mai exact, între oameni care nu se pot vedea unii cu ceilalţi.
O altă diferenţă o face conţinutul pachetelor. Românii îşi trimit.... orice. Fără a respecta vreo regulă.
Cornel Morcov, director comercial: Produse de pescuit, râme, viermişori... Sunt foarte mult produse alimentare. Murături! Am aflat cu stupoare că murăturile pe care le fac românii în casă sunt mult mai bune decât orice murătură din magazin. Am avut iepuraşi, pisici, de curând am transportat peşti vii.
Iar zilele trecute, un angajat al companiei chiar a salvat un iepuraş dintr-un colet. Norocul animalului a fost că s-a mişcat în cutie... şi, cum transportul de animale vii este interzis, omul a desfăcut pachetul şi iepuraşul a fost scos în siguranţă.
Coletele ajung la sortare după ce sunt comandate online sau trimise direct în recepţie. De aici, pachetele sunt preluate şi livrate în toată ţara. O echipă Observator a însoţit un curier câteva ore în teren.
Daniel are de livrat, astăzi, peste 30 de colete. Cunoaşte străzile foarte bine şi... are clienţi fideli.
(Reporter): Cum e fiecare zi pentru voi, în perioada asta?
(Daniel): În fiecare zi e un fel de Black Friday, dar ceva mai complex...
Prima livrare e la bloc. Odată ce clientul i-a deschis uşa, Daniel păstrează distanţa. Nicio livrare nu durează mai mult de câteva minute.
Daniel face curierat de trei ani şi, recent, a fost promovat. Acum coordonează o echipă cu mulţi angajaţi noi.
Cornel Morcov, director comercial: Volumul de muncă a crescut foarte mult şi de aceea a fost nevoie să angajăm suplimentar ca să luăm presiunea de pe echipele noastre. Avem 70 de persoane noi. Numai în Bucureşti.
Curierii cred că, pentru ei, relaxarea nu începe pe 15 mai.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰