Video "Asta este. România!" Centura Timișoarei, abandonată la 60% din realizare. În curând, pe şantierul variantei de ocolire a orașului, zona va înverzi
Timișoara este cel cel mai mare oraș din România, după Bucureşti, care nu are o șosea de centură completă. Are, din nou, doar promisiuni de... constructor nou! Despre cei 25 de kilometri care ar salva orașul de praf și aglomerație se vorbește de 6 ani. De lucrat, mai mult s-a stat. De la finalul anului trecut, după ce Compania de Drumuri a reziliat contractul cu constructorul, pe santier e liniște. Una care ar putea fi întreruptă abia în vară, daca noua licitație merge ca pe roate.
Despre varianta ocolitoare de Sud care ar mai scăpa orașul de traficul greu se vorbeste de 10 ani. Primii pasi s-au făcut in 2017. Apoi, s-a stat.
Iulia Pop – reporter Observator: În 2017 a fost prima licitaţie în urma căreia ar fi trebuit desemnat un constructor care să înceapă lucrările la cea mai râvnită investiţie din zonă: şoseaua de centură a Timșoarei. La 6 ani distanță, tronsonul de 25 de km e gata până aici, adică nici 60%.
Primii muncitori au ajuns pe șantier in martie 2020, în plină stare de urgență. Constructorul a prelungit termenul de finalizare a lucrărilor cu un an. Din 2022, până în decembrie 2023. A fost momentul care a umplut paharul.
Alina Sabou – DRDP Timișoara: Anul trecut, în decembrie, în urma unei mobilizări reduse şi a unui progres scăzut al lucrărilor, contractul a fost reziliat cu antreprenorul care câștigase anterior licitaţia.
- "Au ieşit să le arate cum e maşina. Şi, uite, ce-au putut să facă!". Cinci tineri, cursă nebună cu BMW-ul...
- Încep lucările pentru autostrada ocolitoare A0. Când vor putea circula șoferii pe noua centură a Bucureştiului
- Gala de box de la Monaco e sâmbătă în AntenaPLAY de la ora 21:00. Meci de centură în main event
- Răsturnare de situație în cazul accidentului din Teleorman, în care un adolescent a murit nevinovat. Alți cinci...
Lipsa centurii este un coşmar nu doar pentru şoferii maşinilor mici, ci şi pentru TIR-uri
Se caută aşadar un nou constructor, care să termine investiţia de 60 de milioane de euro.
Sorin Grindeanu – ministrul Transporturilor: 24 aprilie este termenul de depunere de oferte pentru restul de executat. Undeva În iunie să se intre la execuţie efectiv.
Iulia Pop, reporter Observator: Termină centura? Nu termină centura! Găsesc constructor? Nimeni nu știe! Din decembrie 2022, de când a fost reziliat contractul cu constructorul, pe şantierul variantei de ocolire sud a Timişoarei este liniste şi pace. Atât de multă încât, în curând, zona va înverzi.
Între timp, lipsa centurii este un coşmar nu doar pentru şoferii maşinilor mici, ci şi pentru TIR-uri. Timişoarei îi lipseşte şi varianta de ocolire Vest. Aici studiul de fezabilitate e aproape gata şi s-au depus documentele pentru avizul de mediu, care ar putea veni la sfârşitul verii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰