Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Crima de la metrou. Metrorex explică de ce trenurile intră cu vitetză mare în staţii, mărind astfel distanţa de frânare în cazul unei tragedii

Crima de la metrou, de marţi seara, a îngrozit întreaga ţară şi a adus în discuţie inclusiv viteza pe care trenurile o au atunci când intră în staţii.

de Redactia Observator

la 14.12.2017 , 19:09

Crima de la metrou, de marţi seara, a îngrozit întreaga ţară şi a adus în discuţie inclusiv viteza pe care trenurile o au atunci când intră în staţii. Metrorex a explicat într-un comunicat de ce această viteză nu poate fi redusă. 

Practic, în cazul unei tragedii, chiar şi a unei căderi din neatenţie, şansele de a scăpa ale victimelor sunt minime, dacă ţinem cont de viteza trenurilor la intrarea pe peron. Metrorex susţine că e vorba de intervalele de circulaţie. Iată comunicatul, integral.

"Referitor la evenimentul petrecut în data de 12 decembrie a.c, Metrorex face suplimentar următoarele precizări:

Articolul continuă după reclamă

În data mai sus menţionată ne-am confruntat cu un act de agresiune fizică a unei persoane împotriva altei persoane ce s-a desfăşurat într-un interval de câteva secunde înainte de sosirea trenului în staţie.

Pe acelaşi subiect

Obiectul principal de activitate al Metrorex este transportul public cu metroul. În cadrul acestei activităţi nu au fost puse în pericol în niciun moment viaţa şi securitatea călătorilor.

Pentru menţinerea siguranţei circulaţiei trenurilor de metrou, societatea funcţionează în baza unor proceduri specifice şi sub stricta reglementare şi autorizare din partea autorităţilor feroviare din domeniu.

Metrorex, ȋn calitatea sa de operator de transport public de călători are angajate servicii specializate de pază, al căror obiect de activitate ȋl reprezintă protejarea bunurilor şi valorilor din staţiile şi trenurile de metrou. Facem precizarea că aspectele care ţin de ordinea publică ȋn spaţiile publice din metrou sunt asigurate de Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti - Brigada de Poliţie pentru Transport Public - Serviciul de Poliţie Metrou, structura de specialitate care coordonează, îndrumă, evaluează şi controlează activităţile specifice pentru menţinerea ordinii publice în vederea prevenirii şi combaterii infracţiunilor şi faptelor contravenţionale din competenţă.

Cu toate acestea Metrorex a luat şi ia în permanenţă măsuri suplimentare pentru a oferi călătorilor condiţii optime de transport şi are în plan proiecte care vizează îmbunătăţirea acestor servicii.

Metrorex va da tot concursul structurilor abilitate ale statului responsabile cu asigurarea protecţiei publice şi va colabora cu acestea pentru a găsi cele mai potrivite soluţii pentru creşterea nivelului de siguranţă a călătorilor în spaţiile publice ale staţiilor de metrou.

Cu privire la micşorarea vitezei de intrare la peron a trenurilor de metrou menţionăm că aceasta este impusă de sistem tinând cont și de următoarele criterii: siguranța călătorului, distanță de frânare, intervale de circulație. În cazul utilizării unei viteze reduse la peron s-ar crea intervale mai mari de succedare între trenuri, ceea ce ar produce disconfort publicului călător și, mai grav, ar duce la mai multe situații de supraaglomerare în stații. Precizăm că distanţa de frânare este direct proporţională cu masa inerțială a trenului de metrou care este foarte mare, ceea ce implică o distanță de frânare mai mare."

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Evenimente » Crima de la metrou. Metrorex explică de ce trenurile intră cu vitetză mare în staţii, mărind astfel distanţa de frânare în cazul unei tragedii