Video Pleci astăzi cu trenul şi ajungi peste două zile la destinaţie! Coşmar pentru zeci de călători, după ce o cursă de 15 ore s-a transformat într-una de 30
Acest test al răbdării au fost nevoiţi să-l dea zeci de călători care au plecat miercuri seară Mangalia, dar au ajuns acasă după 30 de ore. Cauza? Accidentul de la Feteşti şi infrastructura "bună" a CFR. Pe lângă întârzierile generate de vagoanele deraiate, oamenii au mai fost plimbaţi şi dintr-un tren stricat în altul.
Gara de Nord, Timişoara! Din cauza accidentului feroviar de la Feteşti, o cursă care trebuia să ajungă din Mangalia joi dimineaţă, s-a transformat într-un coşmar.
"Cum credeţi că ar trebui să se simtă un tată care şi-a trimis copilul şi trebuia să ajungă în această dimineaţă la ora 11 fără, este ora 12 noaptea şi încă nu au ajuns".
După ore de întârziere şi nervi întinşi la maximum, ieri la ora 16:13, în staţia Valea Albă, judeţul Mehedinţi, trenul Inter Regio 1991 anunţă că locomotiva s-a defectat. După aproximativ o oră şi un sfert ajunge o altă locomotivă, dar... surpriză! Şi aceasta este defectă.
"Văd că aţi venit să îi luaţi cu maşinile din pădure?
- Mecanicul implicat în accidentul feroviar de la Fetești a fost reținut. Era băut la momentul impactului
- ANIMAȚIE GRAFICĂ: Cum s-au ciocnit cele două marfare la Fetești. Vagoanele de zeci de tone au ajuns unul peste altul
- "Vă rugăm să ne ajutați!" Pasageri blocați cu orele într-un tren încins la soare, din cauza accidentului de la...
Sigur că da!
Cât aţi stat în tren?
În total 12 ore. S-a stricat locomotiva, a venit o locomotivă de la Turnu Severin de mult timp, desigur, şi s-a stricat şi asta.
Deci şi a doua locomotiva s-a stricat...
Normal".
După aproximativ două ore trenul se pune, din nou, în mişcare, însă la Caransebeş, o nouă veste proastă.
"Eu am ajuns în gară, aici. A trebuit să schimbaţi trenul la Caransebeş?
Da, da, am schimbat!
Nişte nesimţiţi!"
Am încercat, între timp, să aflăm ce se întmplă cu trenul de Mangalia, care avea o întârziere de peste 24 de ore.
Reporter: Când ajunge în Timişoara mă interesează pe mine.
Operator CFR: Nu ştiu să vă zic când ajunge în Timişoara.
Reporter: Dar cine ştie? Că de la gară nu ştie nimeni. Dumneavoastră, informaţii, nu ştiţi. Cine ar putea să mă ajute?
Operator CFR: Nu poate să vă ajute nimeni. La această oră nu vă poate ajuta nimeni, pentru că nu se ştie cum le dă drumul la fiecare.
Reporter: Şi nu aveţi o evidenţă a trenurilor astea întârziate?
Operator CFR: Nu, nu, nu.
Trenul despre care angajata CFR nu ştia nimic ajungea în Drobeta-Turnu Severin, cu 24 de ore întârziere.
"De când stai în tren?
De la 20:00.
Şi unde aţi stat, doamnă, atâta timp? 24 de ore.
Nici nu ştim. În câmp. În Bărăgan, în Bărăgan".
Iar după o noapte, o zi şi o parte din a doua noapte, trenul a sosit, în sfârşit, în Timişoara.
Iulia Pop, reporter Observator: În trenul care intră acum în gara de nord din Timişoara se află călătorii care au plecat miercuri la ora 19:40 din Mangalia. Este deja vineri! O călătorie de 15 ore s-a transformat într-una de 30.
"Mai poţi? Cum a fost drumul?
Vai şi amar! O întârziere enormă! Condiţii nasoale!
Greu, obositor! Nu m-aş fi gândit niciodată că ar dura atât de mult".
Un alt tren plecat din Mangalia, cu destinaţia Arad, a ajuns cu peste 700 de minute întârziere
Un alt tren al groazei plecat din Mangalia, cu destinaţia Arad. A ajuns cu peste 700 de minute întârziere. Oboseala şi căldura i-au copleşit pe cei aproximativ 15 călători care au mai rămas în vagoane.
"Câte ore aţi făcut?
Păi cine mai ştie? Mă simt de parcă am trăit în tren toată viaţa.
26, 27 de ore, ceva de genul. Nici nu mai ştim, foarte obositor.
Copiii erau disperaţi! Nu aveau apă, nu aveau nimic".
Dupa ce s-au oprit la 20 kilometri de Bucureşti, în zorii zilei, garnitura s-a pus în mişcare după ore bune. Doar că bucuria călătorilor a fost de scurtă durată. În Simeria, a apărut o defecţiune la unul dintre vagoane, aşa că pasagerii au fost nevoiţi să urce într-un alt tren pentru a ajunge la Arad.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰