Video Sâmbătă încep să circule noile tramvaie Astra Arad. Vatmanii şi călătorii, nerăbdători: "Ca de la cer la pământ"
După şase luni de probe şi probleme, noile tramvaie de la Arad au primit verde: de sâmbătă, vor ieşi pe traseu. Mai întâi, pe linia 41, apoi pe alte trasee STB. Călătorii şi vatmanii sunt deopotrivă entuziasmaţi: vor scăpa de garniturile vechi de zeci de ani. Noile garnituri sunt mai spaţioase şi vor fi mai rapide, promite municipalitatea.
Jumătate de an a durat recepţionarea primului tramvai de la Arad. Sâmbătă la prima oră, pe ruta dintre Ghencea şi Piaţa Presei, noile garnituri vor ieşi la treabă. Cele 15 tramvaie noi, care au fost deja aduse în Bucureşti, vor circula pe linia 41. Mai apoi, pe măsură ce vor fi livrate noi garnituri de la Arad, acestea vor fi alocate pentru alte 7 linii STB.
Municipalitatea a modificat 22 de peroane, astfel încât noul tramvai, mai lung şi mai lat, să încapă pe şine. Până acum, doar 6 din cele 8 linii au fost modernizate.
Adrian Criţ, directorul STB: Nu am risca să circulăm pe liniile 40 şi 55. Din păcate doar 66% din reţeaua de tramvai este modernizată în Bucureşti.
Nicuşor Dan, primarul Capitalei: Pentru liniile 40 şi 55 trebuie să facem un proces de achiziţie. Probabil că execuţia o să înceapă undeva în toamna anului viitor. Proiectare 6 luni şi execuţie 12 luni. 3.15 Cam într-un an şi 9 luni de acum.
Adică vor fi gata modernizate într-un an şi 9 luni. Între timp, în drum spre Bucureşti sunt alte 3 tramvaie care vor ajunge în Capitală până la finalul anului. Apoi, lună de lună, vor fi livrate câte 4 garnituri mai rapide şi mai spaţioase, cu un număr de 322 de locuri pentru călători.
Toate cele 100 de tramvaie vor ajunge în Bucureşti până în septembrie 2024
Călător: Extraordinar, grozav. Aşteptăm si noi modernele roţi.
Călător: Dacă o să fie şi confortabile, cu atât mai bine.
Călător: Ar fi un lucru bun ca să îmbunătăţească condiţiile de transport din Bucureşti care sunt la pământ.
Adrian Criţ, directorul STB: Pentru STB, aceste tramvaie sunt un sprijin prin prisma faptului că vor avea un consum energetic mult mai mic decât tramvaiele actuale, iar costurile de mentenanţă pentru primii 5 ani nu vor exista. Toată mentenanţa va fi efectuată de către producător.
Cei mai fericiţi sunt vatmanii
Spre bucuria vatmanilor, o parte dintre ei vor scăpa de garniturile vechi. Jumătate dintre ei au fost deja instruiţi pentru a conduce noul model.
Gheorghe Răduţă, vatman STB: Sunt bune şi ca mers şi ca frână, sunt bune.
Reporter: Cum e să schimbi tramvaiul vechi pe unul nou nouţ?
Gheorghe Răduţă, vatman STB: Vă daţi seama, ca de la cer la pământ. Astea sunt de atâţia ani, 20 şi ceva de ani. Le-a ajuns şi lor.
În parcul auto al Societăţii de Transport Bucureşti, sunt aproape 500 de tramvaie, însă mai puţin de 300 circulă în trafic. 80% dintre ele sunt vechi de 30 de ani, iar cele mai vechi sunt celebrele tramvaie Tatra din anii 70, care încă mai transportă călători. Pentru că tramvaiele şi-au depăşit demult durata de viaţă, numărul accidentelor a crescut. De la începutul anului, 35 de tramvaie au deraiat şi 13 au luat foc pe traseu.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰