Bărbatul care amenința pasagerii în scandalul din avion, pe Otopeni, încă nu a fost, oficial, identificat
Scandalul din aeronava Tarom, în care o familie este luată pe sus de poliţişti şi de angajaţi ai companiei, a declanşat o amplă anchetă. Oficial, încă se încearcă identificarea unui bărbat cu ecuson la gât care, în timpul conflictului, a ameninţat pasagerii că le sparge dinţii.
Scandalul din aeronava Tarom, în care o familie este luată pe sus de poliţişti şi de angajaţi ai companiei, a declanşat o amplă anchetă. Oficial, încă se încearcă identificarea unui bărbat cu ecuson la gât care, în timpul conflictului, a ameninţat pasagerii că le sparge dinţii. Neoficial, este angajat al echipei de securitate TAROM. Conflictul scoate însă la iveală proceduri şi reguli stricte pe care mulţi pasageri nu le cunosc. Echipajul are întotdeauna ultimul cuvânt!
Sunt imagini suprinse de un pasager într-un avion TAROM cu destinaţia Cairo. În faţa unor copii şi a altor oameni speriaţi, câţiva poliţişti şi angajaţi ai companiei aeriene încearcă să debarce o familie de străini în Bucureşti.
Conflictul escaladează când pasagerii încep să ceară socoteală forţelor de ordine. Se lasă cu ameninţări.
"Nu pune mâna că-ţi rup dinţii! Nu pune mâna că-ţi rup dinţii! Stai cuminte!", este mesajul violent transmis de bărbatul cu ecuson.
Are legitimaţie la gât, dă ordine şi încearcă să blocheze filmarea. Oficial, nimeni nu ştie cine este acest om, neoficial, este angajat al securităţii TAROM. Surse din anchetă susţin că ar fi unul dintre "mareşalii aerului", oameni dedicaţi securităţii aeronavelor, pentru toate companiile mari, care ar trebui să aibă grijă tocmai de siguranţa pasagerilor.
Avionul în care s-a întâmplat conflictul venea de la Amsterdam şi trebuia să ajungă în Cairo, una din destinaţiile din Orientul Mijlociu, unde regulile sunt mai stricte.
Indiferent de zbor, într-o aeronavă - căpitanul este comandantul suprem. Are rol de ofiţer judiciar, iar deciziile lui sunt incontestabile.
De la ce a izbucnit scandalul
Totul a pornit în momentul în care echipajul de bord ar fi încercat să instruiască persoanele din dreptul ieşirii de urgenţă să reacţioneze corect atunci când este nevoie.
Cei de la TAROM susţin că "pasagera perturbatoare nu înţelegea şi nu vorbea nici limba română, nici limba engleză. Locul pe care îl ocupa nu îi fusese alocat şi a refuzat să se identifice".
Din momentul în care mi-am asumat rolul de a face, cumva, parte din echipaj şi să stau aici, trebuie să respect câteva reguli clare. Să ascult instrucţiunile echipajului de bord şi să fiu capabil psihic să ajut ceilalţi pasageri şi fizic să scot uşa. Acest lucru se face aşa: mâna dreaptă aici, mâna stângă pe mâner, umărul în uşă.
În mod normal, uşa se aruncă afară. Tot eu sunt persoana care iese prima din aeronavă şi ajută ceilalţi pasageri. Mai trebuie să ştiţi un lucru - e posibil să fiţi ultimul care coboară din aeronavă sau de pe ea.
De asta e important să ascultăm instructajul oferit de echipaj înainte de decolare. Sau, putem refuza, politicos, această responsabilitate.
Într-un final, toţi pasagerii acestei curse au fost debarcaţi şi au plecat spre Cairo după câteva ore, cu altă aeronavă. O situaţie similară a fost, anul trecut, într-un avion United Airlines, în Chicago. Un medic a fost scos cu forţa din avion, târât pe jos, pentru că nu mai erau locuri. Situaţia a dus la anchete de proporţii care s-au lăsat cu amendarea aspră a companiei aeriene.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰