Antena Meniu Search
x

STUDIU. Adevărul despre fiecare dintre noi. De ce creierul uman adoră luxul

Indiferent  ce  credem  despre  noi  înșine,  fiecare  dintre  noi  adoră  luxul

Indiferent  ce  credem  despre  noi  înșine,  fiecare  dintre  noi  adoră  luxul,  iar  o  simplă  menționare a cuvântului „lux” ne evocă o casă spațioasă și luminoasă, o mașină sport și bijuterii incredibil de scumpe.

Fiecare persoană iubește luxul, mai ales atunci când vine vorba despre designul interior. Dovezile sunt incontestabile: de ce revistele ai căror jurnaliști realizează un reportaj în casa unei celebrități se vând „ca pâinea caldă”?

De ce am dori să citim mereu sfaturi utile despre cum să ne amenajăm locuința? Există câteva caracteristici comune tuturor oamenilor, care relevă modul în care creierul uman percepe

luxul și cum se raportează la acesta.

Cum definim luxul și ce spun designerii

Atunci când ne referim la designul interior, nu există o rețetă clară pentru a ne transforma casa într‐o locuință luxoasă. Luxul se referă, astfel, mai mult la crearea unui sentiment de confort decât la respectarea unor reguli stricte.

Publicația freshome.com a întrebat câțiva designeri ce înseamnă luxul pentru ei, iar răspunsurile ne‐ar

putea pune pe gânduri.

Candice Olsen: „Pentru mine, luxul cuprinde toate elementele de viață care nu sunt absolut necesare, dar fără de care viața ar avea mult mai puțin farmec, ar fi mai puțin frumoasă și mai puțin distractivă”.

Christina Hadzi: „Camerele sunt adaptate la cerințele personale și au un puternic element de confort”.

Raymond Boozer: „Flexibilitatea este marele trend pe care îl observ. Este în regulă să amesteci lucruri scumpe cu lucruri ieftine și să obții o cameră luxoasă. Pedigree‐ul nu este la fel de important ca preferințele personale”.

Billy Baldwin: „În ultima vreme m‐am gândit la modul în care confortul a devenit luxul suprem”.

Michael Foran: „În compania mea, luxul înseamnă personalizare, calitate, design unic și atenție la

detalii”.

Complicat, nu‐i așa? Observăm, totuși, și un numitor comun: fiecare persoană are propria sa definiție despre lux, iar tu nu trebuie decât s‐o găsești pe a ta.

Fiecare brand are un loc în creierul nostru

Un studiu realizat de Centrul Național pentru Informații Biotehnologice din SUA a demonstrat că există o legătură între brandurile de lux și zona cerebrală responsabilă pentru interesele proprii. Cercetătorii au rugat subiecții să privească mai multe imagini cu autovehicule. O jumătate dintre participanți a privit imagini cu mașini de lux de ultimă generație, în timp ce cealaltă jumătate a privit autovehicule mult mai  practice și mai ieftine.

Cercetătorii au descoperit că persoanele care au privit mașinile de lux au înregistrat, spre deosebire de ceilalți subiecți, o creștere a activității cerebrale în zona cortexului median prefrontal, responsabil de auto‐reflecție și de prelucrarea informațiilor relevante pentru propria persoană.

Totul se rezumă la confort

Confortul și grija față de propria persoană merg mână în mână. Prin urmare, atunci când dorești să‐ți reamenajezi locuința, gândește‐te la locurile din casă prin care treci de cele mai multe ori și în care petreci cel mai mult timp.

Marmura este, de exemplu, foarte potrivită pentru a înlocui gresia sau parchetul clasic, deoarece creează impresia unui interior foarte luxos și strălucitor, după cum vedem în imaginile de aici. Nu trebuie să cheltuiești o avere pentru a‐ți transforma casa într‐o locuință luxoasă, însă nu te îndepărta de modă în domeniul designului interior, deoarece îți poate oferi câteva idei fabuloase pe care le‐ai putea pune în practică în cel mai scurt timp.

Principiile de bază ale luxului

Fiecare persoană are propria sa definiție cu privire la lux, însă există câteva principii de bază pe care ar trebui să le respecți neapărat:

1. Alege obiecte cu personalitate;

2. Alege obiecte rezistente în timp. Indiferent câți bani te‐ai hotărât să scoți din buzunar, cumpără lucruri de care să te poți bucura și peste 10 ani;

3. Calitatea este mai importantă decât stilul. Amintește‐ți că stilul și moda se schimbă, însă obiectele pe care le cumperi trebuie să se plieze pe stiluri diferite de design interior;

4. Nu supraaglomera spațiul. Indiferent cât de scumpe și de frumoase sunt, în sine, obiectele din

interiorul unei încăperi, supraaglomerarea este cel mai mare inamic al luxului într‐o cameră, deoarece tinde să genereze o impresie de simplu depozit de obiecte în ochii privitorilor;

5. Alege cât mai multe materiale naturale, precum lemnul, piatra și marmura. Acestea nu se vor demoda niciodată.

Foto: Creative Commons  

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Când ţineţi post negru, renunţaţi inclusiv la apă?

Observator » Evenimente » STUDIU. Adevărul despre fiecare dintre noi. De ce creierul uman adoră luxul