Video ISU Iași are patru autoscări și o saltea, dar intervențiile sunt în continuare dificile
Sunt locuri în ţară unde pompierii au toate dotările necesare salvării vieţilor. La Iaşi, Inspectorul Județean pentru situații de Urgenţă are patru autoscări și o saltea pentru salvări de la înălțime. Cu toate că au dotări au şi probleme. Autoscările pot fi folosite dar numai dacă traficul permite. Iar pentru saltea este nevoie de o suprafaţă foarte mare pe care aceasta să fie întinsă.
- De departe cea mai mare problemă este lipsa pregătirii de specialitate, fără de care echipamentele salvatoare sunt imposibil de folosit
De 5 minute și 36 de secunde au avut nevoie 8 pompieri pentru a instala pernă care este folosită de obicei atunci când sunt persoane care amenință că se aruncă de la înălțime. Dacă erau 6 pompieri, ne spuneau cei de aici, că timpul de instalare a acestei perne ar fi fost de 10-15 minute și este nevoie de o suprafață de aproximativ 30 de metri pătrați pentru a putea fi pusă.
Suprafața mare de care este nevoie pentru a fi instalată salteaua, menită să salveze persoanele aflate la înălțime, nu este singura problemă a pompierilor.
Ciprian Grădinaru, inspector-șef ISU Iași: Salteaua este în dotarea noastră din 2015, este un model care se traduce prin faptul că poate fi folosită pentru salvarea persoanelor de la incaltimi de aproximativ 60 de metri. La incendii se poate folosi dar pe latura opusă de manifestare a incendiului deoarece incendiile sunt caracterizate de căderi de elemente incandescente care o pot deteriora.
Saltelele și autoscările, greu de folosit în practică
Inspectoratul judeţean Iaşi are și patru autoscări. Una la Târgul Frumos, alta la Pașcani și două la Iași. Există şi aici o problemă: scara este dificil de instalat dacă traficul este aglomerat.
Ciprian Grădinaru, inspector-șef ISU Iași: Această autoscară (cea din dreapta) ne permite să salvăm și evacuăm de la maxim 45 de metri. Dotată cu un tun de refulare apă. Poate fi folosită și la stingerea incendiilor la înălțime. Toată tehnică e folosită la toate intervențiile unde se justifică această. Spre exemplu la fenomene meteo periculoase e folosită pentru a cobora elemente de construcție care riscau să se prăbușească.
La începutul anului trecut atât scara, cât și salteaua au fost folosite în acțiunea de salvare a unui tânăr care amenința că se aruncă de pe un stâlp de înaltă tensiune. Negociatorii au reușit atunci sa îl convingă să coboare împreună cu pompierii pe autoscară. Mare parte din oraș a rămas atunci, însă, fara curent electric.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰