Lucrările la Autostrada Unirii vor începe, în cel mai bun caz, peste 4 ani
Un pas înainte şi doi înapoi. Aşa construiesc guvernanţii Autostrada Unirii, un drum care ar trebui să lege România de la est la vest. Guvernul Orban a şters din pix toate planurile vechiului cabinet. Şi în timp ce oficialii promit că de abia acum lucrările vor prinde viteză, specialiştii estimează că primul muncitor va deschide şantierul peste patru ani!.
Un pas înainte şi doi înapoi. Aşa construiesc guvernanţii Autostrada Unirii, un drum care ar trebui să lege România de la est la vest. Guvernul Orban a şters din pix toate planurile vechiului cabinet. Şi în timp ce oficialii promit că de abia acum lucrările vor prinde viteză, specialiştii estimează că primul muncitor va deschide şantierul peste patru ani.
Autostrada Unirii, care ar trebui să lege Moldova de Ardeal, rămâne pentru următorii ani tot un desen pe hârtie. Guvernul a anulat astăzi prin ordonanță de urgență parteneriatul public-privat pentru acest obiectiv. Drept urmare, proiectul va fi preluat de Ministerul Transporturilor, adică va începe de la zero.
Autostrada Unirii rămâne la faza de proiect
- Când ar putea fi daţi spre circulaţie ultimii km ai Autostrăzii A0 Sud. Termenul limită anunţat de constructor
- Simulare Evaluarea Naţională 2025. Au fost publicate regulile de redactare a lucrărilor scrise la română și...
- Calea ferată Galați – Bârlad, distrusă de inundații, rămâne nefuncţională. Lipsa banilor blochează...
- Momentul în care primul tunel de autostradă din România, "Daniela", este străpuns. Şoseaua ar putea fi gata în...
- Traficul pe Valea Oltului va fi restricţionat timp de o lună, începând de luni. În ce intervale se va circula
Concret, în următoarii doi ani se va lucra la documentație. Abia apoi se vor căuta bani şi în cele din urmă şi constructori.
Ministrul Transporturilor spune că, pentru tronsonul Târgu Mureș - Târgu Neamț, banii pentru studiul de fezabilitate sunt cuprinși în bugetul din acest an, iar pentru bucata Târgu Neamț - Iași se caută încă soluții.
Şoseaua de mare viteză ar trebui să aibă 310 kilometri
Şoferii nu mai cred în promisiuni, în timp ce specialiştii cred că în cel mai optimist scenariu muncitorii vor intra pe şantier în 2024.
De Ziua Unirii, mai mulţi oameni s-au strâns lângă singurul metru de autostradă constuit de un om de afaceri, şi au protestat.
Tot astăzi, prin ordonanță de urgență, a fost anulat și partenteriatul public privat pentru autostrada Comarnic-Brașov. Ministrul Transporturile anunţă că va căuta rute alternative pentru a debloca Valea Prahovei.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰