Operatori din comerţ, turism şi curierat prinşi că păcăleau clienţii
Sancţiuni în lanţ pentru mai mulţi operatori din comerţ, turism şi curierat! Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a anunţat că aceştia s-au folosit de practici înşelătoare pentru a obţine profit.
Sancţiuni în lanţ pentru mai mulţi operatori din comerţ, turism şi curierat! Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a anunţat că aceştia s-au folosit de practici înşelătoare pentru a obţine profit.
Seria controalelor a început încă de săptămâna trecută, după ce la ANPC au ajuns mai multe plângeri din partea consumatorilor, în care le erau sesizate inspectorilor probleme legate de practicile înşelătoare ale magazinelor.
Cel mai frecvent, oamenii s-au plâns de faptul că, la casă, produsele aveau un alt preţ decât la raft, că nu se respecta termenul de livrare a produselor, a montării aparatelor de aer condiţionat şi nu se respecta dreptul de restituire a pachetelor de servicii- aici ne referim chiar la o agenţie importantă de turism.
Vorbim despre şase companii cunoscute care, pentru moment, au primit avertismente din aceste cauze. Acţiunile de control continuă. ANPC vrea să înăsprească regulile pentru comercianţi.
- Reacţia unui grup de turişti străini care vizitează Bucureştiul: "Am auzit de Hagi. Şi Andrew Tate locuieşte...
- Marile atracţii din Constanţa sunt închise toate. Primarul se miră că iese pe minus la final de sezon
- "Am scuipat în berea voastră. Noroc!". Protestele localnicilor faţă de turişti explodează în mai multe oraşe...
- Satul din Maramureş care a cucerit definitiv doi britanici şi au făcut din el a doua lor casă: "Din suflet îmi...
- Experienţa a doi români care au fost primiţi să viziteze Coreea de Nord. "Ar trebui să fim recunoscători"
Chiar de la 1 septembrie s-a introdus cazierul contravenţional, pentru evitarea încălcărilor repetate, astfel că în situaţia unor abateri repetate, dacă retailerii nu îşi vor rezolva problemele, vor urma şi amenzile propriu-zise sau chiar închiderea punctelor de lucru în care se descoperă neregulile.
La stabilirea sancţiunii, în cazul în care se constată că pentru aceeaşi abatere operatorul economic a mai fost sancţionat cu avertisment, agentul constatator va avea în vedere cazierul contravenţional precum şi aplicarea eventualelor sancţiuni contravenţionale complementare.
Cazierul contravențional se va implementa începând cu data de 1 septembrie 2019 şi va permite identificarea operatorilor economici și a faptelor pentru care s-au aplicat deja sancțiunea avertismentului, astfel încât la o nouă încălcare, aceasta să nu mai fie repetată.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰