Record european reuşit de România: Zero kilometri de autostradă daţi în folosinţă în 2017
România este pe punctul de a stabili un nou record în Europa. Avem două tronsoane de autostrăzi nou-nouţe, devenite muzeu.
România este pe punctul de a stabili un nou record în Europa. Avem două tronsoane de autostrăzi nou-nouţe, devenite muzeu. Practic, ele au fost finalizate anul trecut. Dar autorităţile le-au admininistrat atât de prost, încât nu pot fi deschise circulaţiei. În acest context, avem un nou şef la Transporturi care refuză să meargă pe şantiere. Deşi, nevoie ar fi. Sunt ani de întârzieri pentru toate lucrările, blocaje birocratice şi constructori leneşi.
Lucian Şova, ministrul Transporturilor: "Minutul de lucru al unui ministru este prea scump pentru a petrece ore în şir călătorind către diverse şantiere." Este declaraţia care revoltă milioane de şoferi, captivi de zeci de ani pe drumuri pline de gropi, în ambuteiaje nesfârşite.
România are şantiere cu ani de întâzieri, blocaje birocratice sau lucrări proaste pentru care autoritărităţile ar trebui să găsească soluţii urgente. Primul şantier pe care trebuie să-l viziteze noul ministrul al transporturilor este şoseaua urbană Bucureşti-Ploieşti, care se află la o aruncătură de băţ de minister. De 6 ani, porţiunea de 6 km este în lucru, iar pe la Transporturi s-au perindat 13 miniştri în tot acest timp.
Mai grav, avem şi bucăţi de autostradă finalizate, dar care nu pot fi deschise. Autostrada Gilău-Nădăşelu, de pildă, e gata de anul trecut. Are aproape 9 kilometri. Doar că nu duce nicăieri, pentru că nu a fost construit încă un pod de legătură.
- Fratele şefului SIE, fost ofiţer SRI, apare într-un dosar de proxenetism şi sechestrare de persoane
- Cele trei mame care au bătut un elev pe holurile şcolii susţin că şi-au făcut singure dreptate şi că băiatul...
- Motivul uluitor pentru care un poliţist a scos pistolul şi a ameninţat clienţii, în apropiere de aeroportul Otopeni
O altă autostradă gata tot din 2017 este Sebeş-Turda, porţiunea dintre Aiud şi Decea. Are 12 km şi Compania de Drumuri nu poate să facă recepţia, pentru că şoseaua, prost construită, este un pericol.
De exemplu, constructorul a turnat prea mult bitum în câteva locuri, un material care face asfaltul să fie alunecos. La o viteză mare, maşinile pot derapa.
Lugoj-Deva, Bucureşti-Ploieşti, Ungheni-Câmpia Turzii şi Sebeş-Turda sunt autostrăzile-şantier moştenite de noul ministru. Sunt lucrări începute şi de acum 5-6 ani, pe care Guvernul promite să le termine până în 2020.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰