Antena Meniu Search
x

Schimbări radicale în traficul din Bucureşti, şapte zone importante vor fi afectate. Viceprimar: Vom circula mai rapid

Şapte zone importante din Bucureşti vor suferi modificări în ceea ce priveşte căile de transport. Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunţat implementarea mai multor soluţii de trafic şi a promis că din luna aprilie se va circula mai rapid prin Bucureşti.

de Redactia Observator

la 15.02.2022, 11:30

Capitala este pe prima pozitie în Uniunea Europeană la timpul pierdut în trafic, însă viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu promite că vom circula mai rapid, din luna aprilie, ca urmare a implementării unor soluţii de trafic.

"Ce am lucrat anul trecut aplicăm acum: avem soluţii de trafic pentru şapte zone importante din Capitală. Se introduc sensuri unice pentru traficul rutier, se creează bandă unică pentru transportul în comun, se creează locuri de parcare şi piste de biciclete. În total: peste 30 km de şosele, străzi, bulevarde pe care se va circula mai rapid", a scris viceprimarul pe Facebook.

Toate soluțiile de trafic vor fi postate pe site-ul Primăriei Capitalei, chiar din această săptămână, iar bucureştenii sunt invitaţi să vină cu amendamente la soluţiile de trafic propuse.

Cum se modifică traficul în zona Calea Floreasca - Radu Beller şi Dorobanţi

Pe acelaşi subiect

Prima zonă pentru care s-au definitivat soluțiile de trafic este Calea Floreasca - Radu Beller și Dorobanți. Aici avem următoarele soluții:

  • 1) Calea Floreasca - arteră cu 4 benzi de circulație.
    • ⇨ Aici se introduce sens unic de circulație pentru traficul rutier, pe două benzi (sens Sos. Ștefan cel Mare - Calea Floreasca până la intersecția cu strada Ceaikovski).
    • ⇨ Benzile de circulație de pe margine vor fi transformate în bandă unică de circulație pentru transport public. O bandă pe sensul Șos Ștefan Cel Mare - Strada Ceaikovski, iar cealaltă pentru circulația din sens invers.
  • 2) Radu Beller - arteră cu 4 benzi de circulație
    • ⇨ Aici se crează sens unic de circulație pe tronsonul dintre strada Mircea Eliade și Calea Dorobanți.
    • ⇨ Vor fi alocate două benzi de circulație traficului rutier (sens Mircea Eliade către Piața Dorobanți)
    • ⇨ Benzile de pe marginea drumului vor fi transformate în bandă unică pentru transportul public, fiind alocată câte una pentru ambele sensuri de circulație ale tronsonului Mircea Eliade - Piața Dorobanți.
  • 3) Calea Dorobanți - 6 benzi de circulație
    • ⇨ Aici, pe sensul de circulație dintre Piața Dorobanți către Șos Ștefan cel Mare se vor crea 4 benzi de circulație - 3 pentru traficul rutier, 1 pentru transportul public
    • ⇨ Pe sensul invers vor fi două benzi de circulație - 1 pentru traficul rutier și 1 alocată exclusiv pentru transportul public.

Pentru zona Calea Floreasca - Radu Beller - Dorobanți sunt prevăzute și locuri de parcare.

"Practic, dacă vii din centru, pe strada Polonă vei avea culoar de sens unic până la intersecția Calea Floreasca cu strada Ceaikovski și Mircea Eliade.

De asemenea, dacă vii dinspre zona de Nord către centru, tronsonul Mircea Eliade - Radu Beller - Piața Dorobanți - Calea Dorobanți - Piața Romană se transformă într-un culoar rapid de trafic", a anunţat viceprimarul.

În ce zone din Bucureşti va fi modificat traficul

El a adăugat că Primăria propune soluţii pentru alte şapte zone din Bucureşti:

  • Calea 13 Septembrie - modificări geometrice ale intersecției căii 13 Septembrie cu bulevardul Tudor Vladimirescu și Șoseaua Panduri, în scopul creșterii capacității de trafic general și a îmbunătățirii condițiilor de circulație a transportului public de suprafață.
  • Şoseaua Antiaeriană - modificări geometrice ale intersecției drumului Sării cu Calea 13 Septembrie și Șoseaua Antiaeriană, în scopul creșterii capacității de trafic general și a îmbunătățirii condițiilor de circulație a transportului public de suprafață.
  • Drumul Taberei - sistem de sensuri unice, cu reconfigurarea intersecțiilor, în perimetrul străzilor Locotenent Găină, drumul Sării și drumul Taberei, în scopul creșterii capacității de trafic general și a îmbunătățirii condițiilor de circulație a transportului public de suprafață.
  • Dorobanți - modificări geometrice și de alocare a benzilor de circulație pe unele tronsoane ale căii Dorobanți, în scopul creșterii capacității de trafic general și creării de benzi dedicate transportului public de suprafață.
  • Calea Floreasca - sistem de sensuri unice, cu circulația în sens opus, exclusiv a transportului public, pe Calea Floreasca (între Șos. Ștefan cel Mare și strada George Călinescu) și strada Radu Beller (între strada Av. Popa Marin și piața Dorobanți).
  • Aviatorilor - benzi dedicate transportului public de suprafață pe unele tronsoane ale Șoselei Kiseleff și ale Bulevardului Aviatorilor, în scopul îmbunătățirii condițiilor de circulație a transportului public de suprafață.
  • Pantelimon - cu extindere la 4 benzi de circulație și creare de bandă unică pentru transportul public.

Ce soluţii vor fi implementate în zona de nord a Capitalei

Conform viceprimarului, alte soluţii de trafic vor fi implementate în zona centrală şi în nord:

Benzi dedicate transportului public de suprafaţă sau separarea fizică prin bolarzi flexibili a benzii 1 de circulaţie pe arterele:

  • bd. G-ral Gh. Magheru;
  • bd. C. Coposu, între strada Sf. Vineri şi piaţa Unirii;
  • bd. Dacia, între Calea Victoriei şi Calea Griviţei;
  • Calea Griviţei, între str. Semicercului şi bd. Dacia;
  • bd. Ion Mihalache, între bd. Banu Manta şi Piaţa Victoriei.

Modificări geometrice ale unor tronsoane ale şoselei Pipera, în scopul îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie a transportului public de suprafaţă. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Stiri sociale » Schimbări radicale în traficul din Bucureşti, şapte zone importante vor fi afectate. Viceprimar: Vom circula mai rapid