Unul din doi tineri din Generaţia Z vrea să fie propriul şef
Unul din doi tineri din Generaţia Z vrea să fie propriul şef. O arată studiile, dar o confirmă şi numărul mare de afaceri înfiinţate de tineri. Antreprenorii spun că marele avantaj este libertatea pe care o ai, dar care vine cu un preţ: mult mai multe ore de muncă.
Unul din doi tineri din Generaţia Z vrea să fie propriul şef. O arată studiile, dar o confirmă şi numărul mare de afaceri înfiinţate de tineri. Antreprenorii spun că marele avantaj este libertatea pe care o ai, dar care vine cu un preţ: mult mai multe ore de muncă.
Dan Posea a decis să intre în afaceri la 25 de ani. Şi-a deschis o cafenea şi un laborator de cofetărie împreună cu iubita lui. Au investit în jur de 100.000 de euro, bani proveniţi în mare parte din două finanţări Start-up Nation.
Abia după un an afacerea a devenit profitabilă.
Libertatea are însă un preţ.
Şi Ionel Burtea, un tânăr de 23 de ani din Ţicleni, Gorj, şi-a văzut visul împlinit: este propriul lui şef. Încă din primii ani de facultatea, şi-a convins părinţii să-l sprijine în înfiinţarea unei plantaţii de mure.
În timp ce el se ocupă de contractele cu supermarketurile, părinţii au grijă de culturi.
Chiar dacă nu are experienţă pe piaţa muncii, crede că îl ajută faptul că a terminat o facultate cu profil economic. Asta nu l-a scutit însă de provocări.
Deşi poate părea că aceşti tineri s-au avântat cu capul înainte în antreprenoriat, specialştii cred că experienţa ca angajat nu e neapărat relevantă în afaceri.
Potrivit unui studiu realizat de o companie de creditare, 53% dintre tinerii de până în 25 de ani iau în calcul varianta de a-şi înfiinţa propria afacere.
Generaţia Z cuprinde tinerii născuţi la mijlocul anilor 1990 şi este supranumită şi generaţia nativilor digitali. Potrivit sociologilor, ei au atitudini diferite, sunt mai întreprinzători, au crescut înconjuraţi de tehnologie şi le place să descopere singuri ce anume le satisface nevoile.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰