Lovitura dată de Jean Valvis, omul de afaceri elveţian devenit "bucovinean prin adopţie". Apa minerală din România ajunge pe toate pieţele lumii
România, patria apelor minerale. Este crezul omului de afaceri Jean Valvis care a ales România să îi fie casă şi a construit aici afaceri de succes. Povestea elveţianului care a reuşit să vândă unor companii gigant rivale a început în urmă cu 30 de ani, aici, în România. De atunci, îi place să spună că este un bucovinean adoptat.
De Angela Bertea la 09.08.2022, 20:01Unul dintre cei mai mari creatori de brand de la noi a reuşit să cedeze o parte din acţiunile sale către un gigant american care va duce apa românească minerală, din Carpaţi, pe toate pieţele lumii.
Jean Valvis este omul care a lansat două dintre cele mai cunoscute ape minerale din România
Jean Valvis, antreprenor: „Nu este greu să fii creator de brand - este opusul. Este o absolută satisfacţie, fericire, bucurie. De fiecare dată când am facut un produs… Niciodată nu l-am făcut pentru a-l vinde, l-am făcut pentru că îmi plăcea.”
Şi totuşi vânzarea a venit firesc, nu o dată, de două ori. Prima dată în 2002, când brandul său a intrat în portofoliul celui mai mare jucător mondial de pe piaţa băuturilor răcoritoare. După exact două decenii, celălalt gigant din domeniu, concurenţa practic, a acceptat sa fie acţionar minoritar într-o companie românească. O companie creată de la zero de acelaşi Jean Valvis.
Jean Valvis, antreprenor: „Este prima dată când un produs românesc este adoptat ca un produs premium, de lux şi este propus să meargă pe toate continentele.”
Elveţianul s-a îndrăgostit de România
Antreprenor elveţian de origine greacă, Jean Valvis a venit în România în urmă cu 30 de ani. Şi nu a mai plecat.
Jean Valvis, antreprenor: „Am pus suflet în Romania. Eu consider că sunt un bucovinean prin adopţie pentru că văd că se poate.”
Povestea a început chiar în inima Bucovinei
Aproximativ 36.000 de sticle se pot îmbutelia într-o singură oră pe această linie. După depozitare, apa ajunge în diferite colţuri ale lumii - Japonia, America sau Dubai.
Crezul omului de afaceri a fost să facă din România un reper într-o industrie globală care se ridică la peste 170 de miliarde euro anual.
Jean Valvis, antreprenor: „Cred că poate deveni un brand al ţării - România, patria apelor minerale. Dacă există un element unde Romania bate toate ţările din lume, este acesta al apelor minerale naturale din Munţii Carpaţi.”
Elveţianul vrea ca România să fie recunoscută în întreaga lume pentru izvoarele ei
Deja a purtat discuţii cu executivul şi cu celelalte companii din industria apelor minerale pentru a dezvolta conceptul, iar România să fie cunoscută pe plan mondial pentru izvoarele de apă.
Jean Valvis, antreprenor: „România dacă are un element diferenţiator cu alte ţări, un atuu, un prilej, o caracteristică imbatabilă, este acela al domeniului apelor minerale. Eu vă spun - am descoperit apele minerale, e rândul apei să devină o substanţă extrem de strategică şi de valoroasă.”
Cu 2.500 de izvoare, România deţine peste jumătate din rezervele de ape minerale din Europa.