Soluție incertă găsită de Guvern, după ce Magistrala 4 de metrou a pierdut banii din PNRR. Încurcătură în documente
Metroul se împiedică în avize. Magistrala 4 pierde trenul finanţării PNRR, pentru că Ministerul Transporturilor şi Primăria Capitalei se încurcă în documente. Aşa că Guvernul vrea să mute banii spre linia care va ajunge la Aeroportul Otopeni. Însă nici aici lucrurile nu sunt clare. Nu se ştie dacă va exista acordul Comisiei Europene pentru finanţarea unui contract deja semnat.
De Greta Neagu la 16.11.2022, 20:40- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Bani avem. Şi nu îi folosim. Magistrala 4, linia de metrou dintre Gara de Nord şi Filaret, va ieşi din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă pentru că nu poate fi gata până în 2026. Lucrările nu au putut începe din cauza lipsei avizelor de tot felul.
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat: Practic am ajuns la capătul răbdării. Avem mari probleme şi dacă putem să transmitem un mesaj Direcţiei de Urbanism din Primăria Capitalei pentru că ne blochează aproape de un an de zile cu M4. Nu se poate să aşteptăm avizul arhitectului-şef pentru un metrou care este pe PNRR aproape un an de zile.
Primăria susţine că documentaţia finală a fost depusă abia luna trecută, iar acum aşteaptă un alt aviz, de la Ministerul Apărării.
Alin Șerbănescu, Ministerul Transporturilor: În momentul în care ai nişte fonduri alocate şi vezi că nu poţi să derulezi un proiect şi rişti să pierzi fondurile atunci negociezi mutarea acelor fonduri pe proiecte pe care poţi să le derulezi până în 2026. Acel proiect va continua, dar pe alt tip de finanţare.
Aşa că banii au fost mutaţi din stânga în dreapta.
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat: Noi am fundamentat deja o schimbare între M4- M6, lotul 1. M6 să devină eligibil prin PNRR şi M4 să preia finanţarea POT pe care o avea M6 declarată deja eligibil.
Magistrala spre Otopeni va fi construită în mare parte din bani europeni, dar şi cu finanţare japoneză
Dar în prima fază nu va ajunge la aeroport. Ultima staţie va fi Tokyo, lângă centrul comercial din Băneasa.
Greta Neagu, reporter Observator: În doar patru ani ambiţia autorităţilor este să ajungem de la staţia de metrou deja existentă 1 Mai, la Aeroportul Internaţional Henri Coandă din Otopeni. Vorbim despre o linie de 14 kilometri care va avea 12 staţii ce vor conecta principalele puncte din Capitală.
Lucrările pe Magistrala 6 ar urma să înceapă în primăvară.
Reporter: Când vom ajunge cu metroul la Otopeni?
Constantin Mustațea, director de investiții Metrorex: Eu zic că ne încadrăm. Până la sfârşitul anului 2026 ar trebui să fie finalizat.
Însă mai e o problemă. Comisia Europeană nu prea acceptă renegocierea proiectelor din PNRR, aşa că banii ar putea fi pierduţi. Între magistrale...
Alin Șerbănescu, Ministerul Transporturilor: Dacă aş putea şti exact ce se va întâmpla în viitor probabil că nu aş mai lucra la ministerul Transporturilor. Aş lucra undeva la o instituţie care poate să prevadă viitorul.