Aeroportul de la Ghimbav a rămas fără cel mai important operator aerian. Compania şi-a mutat toate cursele de linie la Bacău
Singurul aeroport construit de la zero în România în ultimele decenii a ajuns în impas. Aeroportul de la Ghimbav, cea mai mare investiție publică din județul Brașov de după Revoluție, a rămas fără cel mai important operator aerian. Compania şi-a mutat toate cursele de linie în estul ţării din cauza programului de funcționare prea scurt.
De Claudiu Loghin la 10.11.2023, 10:40Compania aeriană a decis să mute la Bacău toate cursele pe care le avea pe aeroportul din Ghimbav. Reprezentanţii operatorului spun că ar avea nevoie de cel puțin patru ore în plus, faţă de cele 12 oferite, pentru ca zborurile să fie rentabile.
Matt Ian David, reprezentant companie: Noi ne bazam să rămânem la Brașov, pe aceste 16 ore, ne făcuserăm calculele, transmiseserăm programul cu două luni înainte ca ei să decidă că, de fapt, nu vor prelungi.
De ce e deschis aeroportul doar jumătate de zi?
Răspunsul are legătură cu societatea Romatsa care are disponibili, pentru dirijarea traficului aerian, doar șase controlori. Adică jumătate din câți ar fi nevoie.
- Noul Aeroport din Braşov funcţionează doar 12 ore pe zi. Zborurile care ajung după 19:00 sunt trimise la...
- Primul aeroport construit în România de la zero în ultimii 50 de ani, deschis oficial după 15 ani
- Aeroportul Internaţional din Braşov se pregăteşte de marea inaugurare. De când vor putea călătorii să circule...
Matt Ian David, reprezentant companie: Romatsa, ei nu au controlori de trafic, pentru a asigura extinderea programului. Angajările sunt blocate sau sunt rezervate sau destinate doar pentru anumite persoane. Au criterii discriminatorii la angajare, care au fost deja amendate de CNCD.
În plus, Braşov ar fi singurul aeroport din ţară de la care Romatsa cere bani pentru serviciile de punere in functiune şi dirijare a traficului aerian. Factura este de 3,6 milioane de lei.
Alexandru Anghel, director aeroport reporter:
- Am început să trimitem adrese încă din prima zi de funcționare sau a doua zi.
Și câte s-au adunat?
- Suficiente.
Și câte răspunsuri ați primit, la acele adrese?
- Nu pot să raspund. Formal, putem spune ca am primit răspuns, dar n-am primit răspuns la ce am intrebat.
Aeroportul din Ghimbav a rămas cu cinci curse pe săptămână
Echipa Observator a cerut un punct de vedere de la Romatsa, însă răspunsul nu a venit până la difuzarea ştirii. Aeroportul din Ghimbav a rămas cu cinci curse pe săptămână. În zilele de marţi şi sâmbătă nu e în program nicio cursă de linie.
Claudiu Loghin, reporter Observator: AIBG a fost inaugurat în data de 15 iunie, a acestui an. A costat 140 milioane de euro, din care 115 milioane de euro au fost fonduri ale comunității locale.
Șerban Todorică, președinte CJ Brașov: Trebuie să mergem ca pe ouă în ce sens? Diplomat, trebuie să fim diplomați, că în relatia cu terții, trebuie să înțelegem că noi avem nevoie de instituțiile statului.
Singura soluţie găsită a fost prelungirea programului de funcţionare de la 12 la 16 ore. Însă abia de pe 15 ianuarie, anul viitor.