Experţii au stabilit ce viteză avea poliţistul Popescu în momentul în care a accidentat două fetiţe pe o trecere de pietoni de pe Bulevardul Laminorului
Experţii au reuşit să determine viteza cu care circula poliţistul Popescu în momentul în care a accidentat două fetiţe pe o trecere de pietoni în sectorul 1 din Bucureşti. Poliţistul circula cu viteză pe Bulevardul Laminorului, iar în urma accidentului una dintre fetiţe, Raisa, a murit din cauza rănilor produse.
De Cornel Preda la 03.05.2022, 14:51În 13 ianuarie, fetiţele Raisa şi Marina au fost lovite de o maşină a Poliţiei, în timp ce traversau Bulevardul Laminorului pe trecerea de pietoni. În autospecială se afla un singur poliţist, care, potrivit procurorilor, nu se afla în misiune şi avea pornite doar semnalele luminoase, nu şi pe cele acustice.
Conform unui raport de expertiză publicat de Avocatul familiei Raisei, Adrian Cuculis, poliţistul circula cu viteza de 85-88 de kilometri pe oră în momentul în care a accidentat două fetiţe pe o trecere de pietoni.
"Neatenţia, ignorarea semnelor de circulaţie şi viteza excesivă, toate cuprinse în culpa poliţistului. Se mai arată că maşina MAI era corespunzătoare din punct de vedere tehnic", a transmis avocatul.
Procurorii au stabilit că maşina circula cu viteză peste limita legală, fiind dispusă o expertiză pentru a stabili exact viteza cu care rula maşina în momentul impactului. Poliţistul care a provocat accidentul a fost plasat sub control judiciar.
- Poliţistul care a accidentat-o mortal pe Raisa pe trecerea de pietoni a scăpat şi de controlul judiciar. "Poate...
- Scrisoare dură de la "mama unui înger" pentru polițistul care a ucis-o pe Raisa: "Se pare că nici om nu prea eşti!"
- Martora cheie din dosarul morţii Raisei a şters imaginile care puteau rezolva cazul. Reacţia tatălui Raisei:...
Cum a fost calculată viteza cu care circula poliţistul Popescu
Conform raportului de expertiză, în fotografia nr. 3 de la pagina 8 a fost surprins autoturismul aproximativ în dreptul stâlpului de susţinere a tăbliţei cu inscripţia "Bulevardul Laminorului" din zona instersecţiei cu strada Petru şi Pavel - cadrul nr.4 din secunda 49, înregistrat la ora 13:31:49. În fotografia nr. 6 de la pagina 11 din raport a fost surprins autoturismul la momentul impactului cu victima B. Raisa - cadrul nr. 4 din secunda 51, înregistrat la ora 13:31:51.
"Ştiind că înregistrarea video analizată este realizată cu o frecvenţă de 5 cadre pe secundă, prin calculul următor se va estima durata de timp scursă între momentele surprinse" în cele două fotografii.
Astfel, expertiza a determinat că timpul parcurs de maşină între cele două cadre a fost de 2,20 secunde. "Calculul are la bază faptul că, între momentele evidenţiate s-au derulat 2 cadre din secunda 49, secunda 50 completă şi 4 cadre din secunda 52", se arată în raport.
Conform măsurătorilor s-a stabilit că autoturismul a parcurs o distanţă de aproximativ 53 de metri între cele două cadre surprinse. "Admiţând o abatere de poziţie de +/- 1 metru, se apreciază că autoturismul a parcurs o distanţă de 52-54 metri într-un interval de timp de 2,20 secunde. Viteza medie a autoturismului Dacia Logan în momentele imediat premergătoare producerii accidentului şi în cel al impactului rezultă a fi între 85,09 şi 88,36 kilometri pe oră", se mai arată în raport.