Protest al şoferilor de autobuze din Galaţi. Mijloacele de transport au fost retrase de pe trasee
După protestele de la Constanţa şi Iaşi, în această dimineaţă autobuzele au rămas parcate în Galaţi
De Redactia Observator la 05.11.2021, 13:31Zeci de şoferi şi vatmani ai societăţii locale de transport au refuzat să iasă pe traseu şi cer plata la timp a orelor suplimentare şi condiţii decente de muncă. În plus, şi controlorii şi-au strigat oful. Proteste similare au fost înregistrate în această lună şi în Constanţa şi Iaşi.
Aceştia au fost anunţaţi că nu vor mai lucra în weekend, ceea ce înseamnă nu vor mai beneficia de unul dintre sporuri. Societatea locală de transport are mari probleme cu banii - bugetul este pe minus cu 2 milioane de lei.
Din cauza protestului, autobuzele, tramvaiele și troleibuzele nu au ieșit dimineață pe trasee. Protestul nu a inclus și cursele-convenție care fac legătura între oraș și marii agenți economici din zonă.
„Circulă doar cursele convenție. La această oră, fiind o oră de vârf, trebuia să avem pe trasee 106 autobuze, 4 tramvaie și 18 troleibuze. Am vorbit cu ei, le-am făcut o propunere”, a declarat Dorian Dumitru, directorul Transurb Galați.
- Şoferii CT BUS au paralizat transportul în comun din Constanţa. Au intrat în grevă, nemulţumiţi de salariile...
- Solicitările șoferilor de autobuz din Constanța pentru a renunța la grevă. Lider sindical: "Lumea s-a săturat...
- Protest spontan al şoferilor de autobuze din Iaşi. Doar două maşini au ieşit pe traseu: cele care merg către...
Şoferii sunt nemulţumiţi de salariile primite
Salariații companiei de transport sunt nemulțumiți că salariile nu au fost indexate în raport cu rata inflației. De asemenea, ei protestează față de decizia conducerii societății de a plăti la interval de 90 de zile orele suplimentare lucrate de salariați în zile libere. Nemulțumiți sunt și controlorii și dispecerii cărora li s-au anulat turele de weekend ceea ce le-a redus salariile cu sute de lei.
„Conform contractului de muncă, salariile trebuiau mărite cu rata inflației pe anul 2020, care ar fi însemnat 140 de lei. Ni s-a invocat că legea bugetului nu permite, că nu sunt bani, că sunt pierderi. Nu s-a mărit nimic, în condițiile în care prețurile au luat-o razna. La toate acestea s-a adaugat o măsură nepopulară, ca orele orele suplimentare să se plătescă după 90 de zile. Orele suplimentare înseamnă mult pentru un salariat, sunt făcute la nevoia societății. Dacă m-ai chemat la muncă, dă-mi și banii, nu mă plăti peste trei luni, că facturile nu mă așteaptă trei luni. Au ieșit la protest toți șoferii, vatmanii, mecanicii”, a spus George Preda, reprezentantul angajaților.
Compania de transport public din orașul Galați are 715 angajați, dintre care aproximativ 400 sunt șoferi.