"Călătorii riscă să îşi piardă capul". Motivul pentru care autobuzele turistice la mâna a doua din Capitală rămân parcate. Unul costă 70.000 de euro
Cât dai atâta face! Societatea de Transport Bucureşti a cumpărat 6 autobuze turistice la mâna a doua pe care le ţine parcate. Au ajuns în Capitală cu multe probleme tehnice. Pe lânga asta au peste 4 metri înălţime aşa că nu încap în atelierul de reparaţii şi s-ar bloca, de pildă, în Pasajul Unirii.
De Andreea Milea la 09.02.2023, 20:52- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
"Băi, dar lungi sunt, mă. Sunt mai lungi şi mai înalte (n.r. decât autobuzele turistice vechi)", arată un bărbat. Autobuzele turistice cumpărate recent de Societatea de Transport Bucureşti au peste 4 metri înălţime şi sunt mai lungi decât cele vechi. Atât de mari, încât nu încap în spălătorie şi nici în atelierul pentru reparaţii, spun angajaţii STB. Şi asta ar fi cel mai mic rău, adaugă ei. "Fiind mai înalte, dacă trec pe sub reţelele electrice de tramvai sau de troleibuz, călătorii riscă să îşi piardă capul. Să le taie capul reţelele", spune un angajat STB.
Noile autobuze turistice sunt vechi şi stricate
Concluziile comisiei de recepţie arată că autobuzele turistice au venit fără aer condiţionat, cu parbrize şi oglinzi sparte, anvelope necorespunzătoare şi cu probleme la sistemul de tracţiune. Ar fi trebuit să arate şi să funcţioneze ca cele care plimbă turiştii prin Londra. Au, însă, 11 ani vechime şi 300.000 de kilometri la bord. Aşa că au fost duse direct la reparat.
"Au dispărut din această autobază. După aproape o lună şi jumătate, au apărut în această autobază într-o noapte. Din ce am văzut, la parbrize au fost înlocuite. Înainte erau prinse aşa, rudimentar, cu un mastic. Puteau să cadă oricând", adaugă angajatul STB.
- Momentul în care un şofer sare în faţa unui TIR şi-l opreşte înainte de intrarea în Pasajul Unirii: "Dacă nu...
- Un trailer a lovit și pus la pământ un limitator de înălțime pe DN 64, în Vâlcea. Drumul este blocat total
- Incident inedit în Pasajul Unirii, la oră de vârf: Un șofer și-a abandonat mașina stricată în mijlocul benzii...
Anul trecut, STB anunţa că autobuzele turistice vor fi în perfectă stare, doar că la mâna a doua pentru că nu sunt bani. "Din păcate, bugetul nu ne-a permis să achiziţionăm vehicule noi. Noi am bugetat 60.000 de euro", a declarat Adrian Criţ, directorul STB. În contract, suma este, însă, mult mai mare. Sare de 70.000 de euro pentru un autobuz. Toate cele şase vor începe să plimbe bucureşteni şi turişti doar după ce vor fi reparate.
Traseul autobuzelor din Capitală. Preţul unui bilet
Traseul va fi neschimbat. De la Piaţa Unirii la Piaţa Presei, cu oprire la principalele atracţii turistice: Arcul de Triumf, Muzeul Satului, Clădirea CEC şi Palatul Parlamentului. Doar tariful se va modifica. "În 2019, la ultimele curse turistice, un bilet pentru un adult costa 25 de lei şi 10 lei pentru un copil. Dacă autobuzele vor fi scoase anul acesta pe traseu, tarifele se vor majora şi un bilet ar putea să coste 50 de lei", spune Andreea Milea, reporter Observator.
În 2019, ultimul an de funcţionare, STB a vândut 64.000 de bilete pentru autobuzele turistice. Dacă numărul lor ar rămâne identic, Societatea de Transport ar urma să câştige peste 3 milioane de lei.