Marcajele rutiere din Capitală sunt mai mult invizibile. Trecerea de pietoni unde a fost ucisă Raisa este nemarcată şi la o săptămână de la accident
Marcajele rutiere de pe bulevardele şi arterele din Capitală au devenit, în ultimul timp, invizibile. Până şi trecerile de pietoni lipsesc. Aşa se face că vedem din ce în ce mai des accidente rutiere grave. Administraţia străzilor ar trebui să se ocupe de marcajele rutiere, dar nu o face. Deşi a primit nenumărate amenzi de la poliţie, nu se întâmplă nimic.
De Redactia Observator la 19.01.2022, 20:57Treceri de pietoni invizibile, săgeţi şterse sau linii continue care au dispărut. Aşa arată multe din străzile şi marile bulevarde ale Capitalei.
"Peste tot aşa este. Nu se văd ca lumea, nu sunt marcajele ca lumea".
"Foarte greu dacă nu e marcaj. Foarte mari riscuri", se plâng şoferii.
Nici măcar tragediile nu schimbă situaţia. Trecerea de pietoni unde a fost ucisă Raisa, fetiţa în vârstă de 11 ani, este nermarcată şi acum la 6 zile de la accident. La fel şi celelalte.
- Nou marcaj rutier pe străzile din Bucureşti. Ce amendă riști dacă nu îl respecți
- ANIMAŢIE GRAFICĂ. Cum vor funcţiona noile marcaje rutiere din Bucureşti. Pilot profesionist: "Va fi un haos total"
- Familia Raisei cere poliţistului despăgubiri de 6 milioane de euro. Suma ceruta de familia Marinei, cealaltă fată...
Trecerile de pietoni de pe bulevardul Laminorului abia dacă se mai văd. Anul trecut, locuitorii din această zonă au cerut Brigăzii Rutiere să refacă marcajele. Solicitarea a ajuns la Administraţia Străzilor care nici până astăzi nu a rezolvat problema.
În oraş sunt sute de treceri de pietoni şterse sau netrasate, semnalizate doar cu indicatoare. Deşi în teorie, pe această arteră din Capitală ar trebui să fie o trecere de pietoni, în realitate ea nici măcar nu este trasată. La câţiva metri în spatele, pe bulevardul Dr Taberei, nu există liniile pentru separarea benzilor.
Cât de periculos e, o vedem în statistici. Din această cauză, numai anul trecut au avut loc 14 accidente rutiere în urma cărora 17 persoane au fost rănite.
Sorin Ene, pilot profesionist: Sunt foarte multe asemenea marcaje care lipsesc, care sunt şterse, care nu au mai fost refăcute de ani de zile. Trebuie să punem accent foarte serios pe aceste marcaje. De ce? Pentru că fac diferenţa între viaţă şi moarte.
Oana Baciu, Asociaţia Naţională a Victimelor Accidentelor Rutiere: Peste 50% din numărul persoanelor decedate în accidente sunt pietoni. Vreau să scot în evidenţă cât de tare suntem expuşi doar circulând pe carosabil. Nu ne permitem să discutăm de semnalizări greşite sau parţiale sau proaste.
De întreţinerea şi refacerea marcajelor rutiere ar trebui să se ocupe administraţia străzilor din fiecare sector sau de la capitală. În urma sesizărilor venite de la oameni, Brigada Rutieră a amendat instituţiile din subordinea primăriilor cu peste 90.000 de lei.