Patru noi piste de biciclete în Capitală, cu o lungime de aproape 50 de kilometri. La cât se ridică investiţia Primăriei
În Bucureştiul sufocat de trafic, vin promisiuni pe două roţi care să-i mai dea o gură de aer. Nicuşor Dan anunţă pentru anul acesta 4 noi trasee de piste pentru biciclete. Adică aproape 50 de kilometri de noi drumuri special create pentru biciclişti şi cei care se dau cu trotineta. 44 de milioane de lei va costa proiectul pentru a repara unele piste vechi şi pentru a face altele noi în nordul Capitalei şi în centru. Totuşi lucrările nu au început încă. Primăria nu a găsit firma care să se ocupe de proiect.
De Andreea Milea la 26.04.2022, 20:41Capitala nu ne îndeamnă deloc să schimbăm maşina cu o bicicletă. În majoritatea zonelor, plimbatul pe două roţi este o cursă cu obstacole, printre maşini. Şi asta pentru că în tot Bucureştiul avem doar puţin peste 30 de kilometri de piste. Municipalitatea promite că va realiza rapid alte câteva zeci.
Valoarea proiectului - 44 de milioane de lei. Un singur km de piste pentru biciclete costă peste 800.000 de lei. Primăria a alocat bani anul acesta şi promite 48 de kilometri noi.
Patru noi piste de biciclete în Capitală
Concret, vorbim despre 4 trasee noi. Atât în nordul oraşului pe Bulevardul Constantin Prezan, Șoseaua Kiseleff şi Piața Presei Libere dar şi în centru pe Bulevardul Regina Elisabeta, Șoseaua Ștefan cel Mare şi Bulevardul Iancu de Hunedoara. Municipalitatea vrea piste pentru biciclete şi pe Soseaua Mihai Bravu, Splaiul Independenței sau Bulevardul Națiunile Unite.
- Hoţii au ieşit la vânătoare de biciclete. Cele mai multe dispar din scările de bloc, în timp ce altele sunt...
- Un bărbat de 54 de ani, spaima unui cartier din UK. A furat peste 500 de biciclete şi le-a îndesat în spatele...
- Zonă de promenadă și piste pentru biciclete, pe malurile Dâmboviței. Primăria Capitalei scoate de la naftalină...
Până atunci însă, bicicliştii se descurcă cu ce au...
''Nu prea ai pe unde sa te plimbi. Pe aici trec si pietonii. Da, nu e ideal. Cel mai bine e sa o iei pe stradă, zic eu.
Printre maşini?
Din păcate, da. Altă variantă nu ai.''
''E un pic dezorganizată toată chestia asta. În unele locuri sunt, în unele locuri nu sunt.
Sunt zone în care eşti obligat să mergi pe trotuar?
Da. Bineînţeles că sunt.''
Este periculos inclusiv pentru cei care fac livrări la domiciliu.
''Am început să învaţ să mă încadrez în trafic pe benzi.
Mergi pe benzi pentru ca nu prea sunt piste pentru biciclete?
Am observat ca da sau unele erau desfiinţate. Trebuie să fiu atent, să nu mă bazez pe nimeni.''
Pietonii au şi ei nemulţumiri.
''Vă încurcă în vreun fel?
Bineînţeles. Sunt mai mari pistele decât aleile pentru pietoni.''
''Mergem şi pe stradă, şi pe trotuar. Dacă nu avem loc pe trotuar, mergem pe stradă. Din câte ştiu trebuie mers pe stradă, dar e nasol pe stradă că sunt maşini.''
Bicicliştii prinşi că circulă pe trotuar riscă amenzi cuprinse între 580 de lei şi 725 de lei. Pe lângă sancţiune, mai există şi riscul de accident. 74 doar anul trecut.
Claudiu Costea, reprezentant Brigada Rutieră: Accidentele care s-au produs au avut consecinţe deosebit de grave pentru pieton. De cele mai multe ori vina, conform legii, este a biciclistului.
Primăria Capitalei spune că lucrările pentru două trasee de piste au fost atribuite deja unei companii municipale care se va ocupa de lucrări. Cât despre celelalte porţiuni...
''Pentru celelalte trasee se lucrează la procedura de atribuire a contractului de execuție.''
Până ce ne vom putea lăuda cu piste noi în Bucureşti, momentan suntem cu mult depăşiţi de alte oraşe europene. În Copenhaga sunt 350 de kilometri de piste, în Barcelona peste 200 de km, iar în Strasbourg chiar 600 de kilometri! Ca de la Bucureşti la Vama Veche şi înapoi.