Reacţia unui turist englez în scaun cu rotile, după ce a văzut cum se circulă pe trotuarele din Bucureşti
Trotuarele din Capitală nu sunt deloc prietenoase cu pietonii. Iar pentru persoanele cu dizabilităţi, sau biciclişti sunt complet inaccesibile: mult prea înguste, pline de gropi şi cu borduri prea înalte. Un proiect propune modificarea trotuarelor aflate în apropierea şcolilor, spitalelor, parcurilor şi instituţiilor publice.
De Andreea Milea la 30.08.2022, 19:42Trotuarele Capitalei sunt făcute parcă să descurajeze mersul pe jos: înguste, pline de gropi, dar şi de maşini parcate. În plus, bordurile mult prea înalte sunt greu de folosit de persoane în scaun cu rotile, biciclişti sau trotinetişti.
Trotuarul din imagini are un metru şi puţin lăţime, doar că jumătate din el este ocupat de maşini parcate. Astfel că este aproape imposibil să treacă pe aici o persoană în scaun cu rotile sau o mamă cu un cărucior mai ales că trotuarul este şi plin de gropi.
Reporter: Pentru persoanele cu dizabillitati cum vi se par trotuarele din Bucuresti?
Pieton: O corvoadă. Borduri inalte. Nu văd cum ar putea să le folosească.
- Alexandru Mocanu a investit 30.000 euro, în 2017, ca să îşi facă o casă în cel mai bogat sector al Capitalei....
- Ce le pregătește Primăria Capitalei șoferilor care parchează pe trotuare, din luna august
- Oraşul în care trotuarele au trimis zeci de oameni la spital. "Capcanele" montate au costat 18,6 milioane de euro
Andrei Rigu, consilier general la Primăria Capitalei, a vrut să probeze pe pielea lui cum e viaţa în Capitală dacă eşti în scaun cu rotile.
Pe aici nu pot să trec pentru că nu încap
Singur, n-a avut nicio şansă. De astfel de situaţii se lovesc zilnic cei care sunt dependenţi de scaunul cu rotile. Luke a venit din Londra în vacanţă la Bucureşti şi spune că oraşul nu e deloc prietenos cu el.
Luke: La intersecţii, bordurile sunt prea înalte. La intersecţii am nevoie de ajutor, de cele mai multe ori. Câteodată sunt şi maşini parcate pe trotuar şi nu pot să le ocolesc în scaunul cu rotile.Trebuie să merg direct pe stradă, ceea ce nu este sigur.
Greu le este şi bicicliştilor
Biciclist: Practic, e ca o junglă în care trebuie sa-ti faci loc. Pe lângă faptul ca sunt inguste trotuarele, pe marginea de la trotuar trebuie sa sari cu bicicleta cumva.
.
Municipalitatea promite că lucrurile se vor schimba în următorul an. Toate trotuarele situate în apropierea şcolilor, spitalor, parcurilor sau instituţiilor publice vor fi modificate.
Andrei Rigu, consilier general USR: Proiectul vizează această trecere intre trotuar si carosabil, rampa practic. Sunt foarte multe probleme în ft multe zone unde bordurile nu sunt la inaltimea cerută de un normativ special, respectiv maximum 2 centimetri.
Peste o mie de trotuare vor fi modificate de Primăria Capitalei în parteneriat cu primăriile de sector, dacă proiectul va trece mâine de votul consiliului general.