Românii mănâncă tot mai des la restaurant. Valoarea industriei a crescut cu 16%
Valoarea industriei a crescut cu 16% doar în ultimul an, pe măsură ce a scăzut apetitul tinerilor de a găti. Cei mai mulţi preferă să economisească timp, chiar dacă asta îi costă mai mult.
De Redactia Observator la 06.01.2020, 15:13Valoarea industriei a crescut cu 16% doar în ultimul an, pe măsură ce a scăzut apetitul tinerilor de a găti. Cei mai mulţi preferă să economisească timp, chiar dacă asta îi costă mai mult.
În restaurantele din Bucureşti, se lucrează la foc continuu. Sute de mici, fripturi, ciorbe şi garnituri ies zilnic doar din această bucătărie.
Departe de agitaţia din "culise", clienţii îşi aşteaptă în linişte prânzul. Printre ei, găsim şi oaspeţi trecuţi demult de prima tinereţe.
Client: Mai vreau sa mananc si eu o ciorba. Nu numai sa imi iau salam, carne si oua.
La 85 de ani, el este însă o excepţie. Pentru românii de vârsta a doua sau a treia, mesele în oraş sunt în general un răsfăţ rezervat ocaziilor speciale.
Tinerii sunt însă cei care fac ca industria resturantelor, a cantintelor şi a cafenelelor să înflorească. Valoarea pieţei a crescut cu 16% anul trecut.
Daniel Mischie, preşedintele Patronatul Hotelurilor şi Restaurantelor: Se face trecerea de la generaţia care percepea restaurantul ca fiind accesat numai în perioada evenimentelor deosebite, la generaţia care trateză restaurantul ca făcând parte din viaţa zilnică.
Deşi industria restaurantelor e în creştere, românii mai au mult de recuperat până să ajungă din urmă alte popoare europene.
George Butunoiu, blogger culinar: Este inca un obicei puternic înrădăcinat în cultura şi chiar in identitate noastra natioana ca oamenii sa se intalneasca acasa unii la altii. Ceea ce in Occident nu exista, mai ales in tarile din europa centrala si nordice.
La nivel naţional, sub 2% din veniturile unei gospodării sunt alocate serviciilor de catering, faţă de 13%-14% în Irlanda sau Spania, potrivit datelor Eurostat.