Video "Afacerea" cu maşini electrice cumpărate cu "Rabla" şi revândute imediat. Câţi bani fac samsarii la un autoturism de 24.000 de euro
O practică la limita legii aduce profturi uriaşe unor samsari care revând maşini electrice cumpărate cu subvenţie de la stat. Nu au voie să le vândă imediat după achiziţie, dar găsesc portiţe. Cumpărătorii sunt cei care riscă, pentru că deşi plătesc sume mari în schimbul vehiculelor, devin proprietari abia peste un an. Dealerii auto avertizează că este o practică imorală şi periculoasă.
- Asia Express continuă cu o nouă etapă Sâmbătă și Duminiă 20:00, Luni și Miercuri de la 20.30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Moartea şocantă a elevei olimpice, nepoată de primar. Ștefi a anunţat ce urmează să facă. De ce bănuiesc polițiștii că ar fi vorba de o provocare pe TikTok
Anunţurile prin care sunt vândute maşinile electrice cumpărate prin programul Rabla apar pe site-urile de anunţuri online. Un proprietar promite că vinde automobilul chiar din reprezentanţă, pentru că nu a apucat să îl ridice.
Samsarii fac bani din maşini luate cu Rabla. Ce le iese din "afacerea" la limita legii
"Eu merg cu dumneavoastră la dealer, dar în momentul în care îmi spuneţi, ca să programăm ridicarea. În momentul în care am zis că merg cu cineva, atunci mă duc şi intru în posesia maşinii. Maşina a plecat de la 23.800 de euro", spune un vânzător.
Cine vrea să o cumpere dă banii, dar merge pe încredere, pe baza unui contract de comodat. Maşinile cumpărate cu subvenţie de la stat nu pot fi vândute imediat după achiziţionare. "Dacă ANAF mă în judecată, trebuie să le dau contravaloarea Rablei (subvenţiei - n.r.) înapoi timp de un an de zile. Am voie să fac contract de vânzare-cumpărare doar după un an de zile", explică un vânzător.
Cu cât se vinde o maşină electrică
Jumătate din preţul maşinii electrice a fost acoperit de stat prin voucherele de 10.000 de euro. Preţul de vanzare a maşinii este de aproximativ 14.000 de euro, ceea ce înseamnă că vânzătorul nu îşi recuperează doar investiţia de 10.000 de euro, ci rămâne şi cu alte 4.000.
"Nu este o practică bună deloc în sensul că statul vine în întâmpinarea oamenilor care vor să se folosească de maşini, nu în întâmpinarea celor care vor să facă un profit nelegal. Ei nu plătesc taxe din acest profit", spune Bogdan Penciu, dealer auto. "Este vorba despre piaţa liberă. Apreciez spiritul întreprinzător al românilor, atât timp cât acest lucru se întâmplă în condiţii legale", declară Mihai Bordeanu, şef Dacia.
Aproape 5.500 de maşini electrice au intrat pe şoselele din România în primele cinci luni, cu 12 procente mai mult decât în aceeaşi perioadă din anul trecut.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰