Video Afaceri "verzi" cu maşini electrice: cum vând samsarii maşinile eco luate cu vouchere Rabla
Şi-au luat maşini electrice cu vouchere Rabla şi au găsit metoda perfectă de a face profit imediat de pe urma lor. Deşi, teoretic, nu au voie să vândă maşinile în primul an de la cumpărare, practic, samsarii se strecoară cu graţie pe lângă lege. Încheie contracte de comodat şi cer banii imediat, cu promisiunea ca după 1 an să treacă maşinile pe numele cumpărătorilor. O echipă Observator a aflat că printre cei care "se descurcă' şi fac bani din maşini luate cu sprijin de la stat, se află şi un angajat ANAF.
Cei care fac banii de pe urma maşinilor electrice, luate prin programul Rabla, nici măcar nu se mai ascund. O femeie din Bucureşti ne aşteaptă în plină zi în faţa instituţiei la care lucrează. Culmea, este angajată ANAF, agenţia care se ocupă de prevenirea fraudelor fiscale, iar negocierea are loc chiar lângă sediul din Capitală. Femeia e deja expertă în a ocoli legea şi recunoaşte: abia a primit maşina şi vrea să facă rapid profit.
Pentru o maşină comandată la dealer, timpul de aşteptare e de câteva luni bune
Jumătate din valoare a fost acoperită de stat prin voucherele rabla în valoare de 10.000 de euro. Pretul de vanzare a masinii este de 15.000 de euro ceea ce inseamna ca vanzatorul nu isi recuperează doar investitia de 10.000 de euro, ci rămâne şi cu alte 5.000. Cine o vrea, dă banii, dar merge pe încredere: nu va avea maşina pe numele lui până se împlineşte un an. "Ulterior dacă acel proprietar se răzgandeste si nu vrea să mai faca contractul de vanzare cumparare cu tine, bineînteles că tu rămâi şi cu banii daţi, si fara masina", a declarat Adrian Cuculis, avocat.
În astfel de situaţii, pentru mai multă siguranţă, unii aleg să facă o promisiune de vânzare-cumpărare. Internetul este plin de anunţuri cu maşini electrice de vânzare prin aceeaşi metodă, toate luate cu tichete RABLA. "Se vinde prin contract de comodat pentru că este clauza aceea din pricina bonusului oferit de stat. Nu o să găsiţi altceva, toată lumea vinde aşa pentru că riscul e prea mare", a declarat unul dintre vânzătorii de maşini electrice. De ce mulţi cumpărători preferă schema riscantă în loc să comande maşini de la dealeri? Unii pentru că au datorii la stat şi nu pot obţine adeverinţă de la ANAF, iar alţii nu vor să aştepte luni întregi până vine o maşină nouă.
"Dacă este o comandă nouă se aşteaptă între 6 luni si poate chiar peste un an. Aproape fără excepţie toţi oamenii îşi cumpără maşinile prin Rabla Plus. Deja la nivel de luna august am egalat numărul de maşini vândute pe tot parcursul anului trecut", a declarat Alex Şeremet, reprezentant dealer auto. Cei care nu au o rablă de casat pot face rost, însă, de tichete. Mulţi dintre cei care le-au obţinut le vând dealerilor care, la rândul lor, le vând mai departe.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰