Video Totul despre Dacia Bigster, un "Duster pe steroizi". Cât costă și ce echipare are noul SUV Dacia Bigster
Aşteptarea a luat sfârșit! Dacia a prezentat noul Bigster. Noul SUV este cel mai mare şi cel mai scump autoturism al producătorului de la Mioveni. Un frate mai mare pentru Duster. Dacia Bigster va concura cu modele cu tradiţie serioasă din segmentul cu cel mai mare succes printre şoferii români. Vânzările de SUV-urile au crescut spectaculos, de la 3% la 50% cotă de piaţă, în doar 20 de ani.
- Ce vor românii de la România? Fii parte a campaniei Observator. Spune-ne ce vrei TU de la România printr-un video de 30 de secunde
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Cât economisim dacă punem deoparte 1 leu pe zi, timp ce 5 ani. Cum să împărţim banii ca să nu trăim de la o lună la alta
Dacia Bigster este cea mai mare și mai scumpă maşină produsă vreodată în România. E cel mai mare autoturism al grupului şi primul care în varianta de top depăşeste bariera de 30.000 de euro. O adevărată navă amiral care intră în segmentul SUV compact, un segment extrem de îndrăgit de şoferi, dar totodată un segment în care există o concurenţă uriasă.
Momentul ales marchează 20 de ani de la apariţia Logan, maşina de 5.000 de euro promisă de Renault după revenirea la Mioveni.
Dacia ajunge acum la alt nivel cu modelul Bigster
"E un moment important pentru noi azi, Lansăm cea mai mare Dacia din istorie. Dacia Bigster și într-adevăr intrăm, jucăm în Champions League, cel mai mare segment din Europa, un segment al cărui subsegment SUV compact ajunge aproape la 3 milioane de unităţi vândute pe an", a declarat Mihai Bordeanu, director general Dacia.
- EXCLUSIV. Observatornews.ro prezintă primele imagini cu Dacia Bigster
- Dacia, depăşită pentru prima dată în istorie. Constructorul din România care a livrat mai multe maşini decât...
- Dacia ieftinește mai multe modele, pe fondul scăderii vânzărilor. Cât vor costa Duster şi Logan
- Logan-ul a împlinit 20 de ani. Cât costa primul model şi povestea românului care a făcut un milion de km cu el
Şi o categorie din ce în ce mai căutată şi de români. Poziția înaltă de condus le oferă şoferilor un sentiment de protecție şi inspiră mai multă siguranţă.
"Competiția va fi acerbă și nu doar pentru că sunt multe modele dar sunt modele deja consacrate. Modele precum să zicem Hyundai Tucson, Kia Sportage, VW Tiguan, mașini care există de ceva vreme în acest segment, care şi-au făcut deja un nume şi care cumva şi-au creat o bază de fani", a explicat Adi Dima, specialist auto.
Dacia Bigster este proiectat şi produs exclusiv în România
Măsoară 4,57 metri, cu 23 de centimetri mai mult decât Duster. Iar portbagajul are o capacitate record în clasa să: 667 de litri.
Prima impresie, la chiar prima vedere, este faptul că e o maşină mare, cu adevărat mare, probabil de aici şi numele de Bigster, un nume fără niciun fel de echivoc. Sună a clişeu, însă arată că un Duster pe steroizi, e mare, lini drepte, păstreaza elementele de identitate, e o mașînă care îţi inspiră robusteţe, o maşînă care te invită la drum.
Sunt patru versiuni de echipare şi patru motorizări, între 130 şi 150 de cai putere. În premieră, Dacia oferă o versiune hibrid cu un motor cu dublă propulsie (benzină şi GPL), secondat de unul electric.
Când te aşezi la volan rămâi cu aceeaşi senzaţie de robusteţe, de spaţiu, de foarte mult spaţiu. Scaunele sunt din materiale foarte bune și au o foarte bună susţinere laterală. Avem două tablete de câte 10 inci. Prima în spatele volanului, cea în care vedem tot instrumentarul cu tot instrumentarul și tabletă de infotaiment însă, atenţie, surpriză placută este plafonul panoramic.
Pe lista opţionalelor mai găsim sistemul de navigaţie, hayonul acţionat electric sau jantele de 19 inci.
Bigster costă sub 25.000 de euro, cu motor pe benzină şi echipare de bază
Modelele cu propulsie hybrid depăşesc 30.000 de euro, preţ ce poate creşte considerabil dacă alegi transmisia integrală sau cutia automată.
"Clasa C SUV este probabil cea mai versatilă la ora actuală pentru că, practic, e o mașină cu care cred sincer că poți să faci orice. Totul e mult mai pragmatic în zilele noastre. Nu mai contează atât de mult o experiență sportivă a condusului ci mai mult contează confortul și asta e un semn al timpurilor pe care le trăim. Segmentul acesta C SUV reușește să-ți ofere un confort, o insonorizare, un confort mintal, o relaxare și atunci toată lumea, fără să-şi dea seama, către aceast segment se îndreaptă din aceste motive", a declarat Adi Dima, specialist auto.
Este al treilea SUV produs în România, după Dacia Duster şi Ford Puma. În urmă cu 20 de ani, SUV-urile aveau doar 3% din piața mașinilor noi în România. Acum, au ajuns la o cotă de aproape 50%. În toată Europa este segmentul cu cea mai mare creştere.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰