Alimentul care a atins un preţ maxim istoric. A devenit de 3 ori mai scump în ultimul an și ridică probleme pentru producători
Preţurile pentru cacao au devenit de trei ori mai mari în ultimul an, creând o mare problemă pentru producătorii de bomboane şi alte companii alimentare care folosesc ingredientul pentru a face ciocolată, transmite CNBC, potrivit News.ro.

În ultimii ani, preţul pentru cacao s-a situat la aproximativ 2.500 de dolari pe tonă. Dar rapoartele despre o recoltă mai slabă decât erau aşteptările au declanşat îngrijorări cu privire la aprovizionare, declanşând creşterea cotaţiilor mărfii în ultimele luni.
Cacaoa a atins un preţ maxim istoric de peste 11.000 de dolari pe tonă în aprilie. Preţurile au scăzut uşor de atunci, dar acestea sunt încă cu mult peste ceea ce companiile alimentare sunt obişnuite să plătească.
A atins un preţ maxim istoric de peste 11.000 de dolari pe tonă în aprilie
Pentru moment, multe dintre cele mai mari companii producătoare de bomboane - Hershey , producătorul M&M’s Mars, proprietarul Kinder Ferrero şi Mondelez, compania mamă a Cadbury — sunt probabil protejate de costurile mai mari pentru cacao, datorită contractelor pe termen lung care blochează preţurile pe care le plătesc pentru mărfurile cheie, pentru a le proteja de evenimente ca acesta.
- Noile deserturi la modă: ciocolată cu castravete sau sfeclă roşie şi morcov
- Afacerea care înfloreşte în această perioadă. Preţurile variază între 30 şi 90 de lei
- Industria efervescentă, de sute de milioane de euro, unde aroma înseamnă succes. Bucureştiul aduce o treime din...
- Toţi românii vor "deconta" costul taxei pe stâlp. Tarifele ar putea exploda: "Vor duce impozitul ăsta în preţ"
- Cristian vrea să-și cumpere rulotă și să plece în vacanță. Cât îl costă. "E ofertă specială. În mod...
Acest lucru le oferă puţin timp pentru a se confrunta cu problema. Dar, în 2025, probabil că vor ajunge să plătească mult mai mult pentru cacao.
”Acest lucru are un impact absolut asupra modului în care aceste companii îşi gestionează afacerile, doar pentru că impactul costurilor este atât important”, a spus Steve Rosenstock, responsabil pentru produse de consum la Clarkston Consulting, care sfătuieşte clienţii cum să facă faţă problemelor precum preţul pentru cacao.
Mars a refuzat să participe la această poveste. Mondelez, Ferrero şi Hershey nu au răspuns solicitărilor de comentarii ale CNBC.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰