Berea este eliminată de la Cupa Mondială. Qatar interzice vânzarea de alcool pe stadioane chiar înaintea debutului
Berea este eliminată de la Cupa Mondială 2022. Oficialii din Qatar interzic vânzarea de alcool pe stadioanele de la Cupa Mondială. Anulează astfel în mod dramatic decizia de a permite vânzarea de bere Budweiser lângă arene, relatează The New York Times.
Cupa Mondială din Qatar devine cea mai criticată competiţie de fotbal din istorie. Răsturnarea de situaţie cu privire la vânzarea de alcool ar putea încălca un acord de sponsorizare de milioane de dolari semnat de FIFA cu Budweiser şi dă semne că forul de conducere al fotbalului nu mai deține pe deplin controlul asupra evenimentului său.
Într-o răsturnare bruscă de situaţie, oficialii din Qatar au decis că singurele băuturi care vor fi vândute suporterilor pe stadioane în timpul Cupei Mondiale vor fi cele non-alcoolice. Decizia privind interdicţia de vânzare a berii a fost confirmată vineri dimineață de un oficial de la Cupa Mondială aflat la curent cu schimbarea planurilor. Oficialul a cerut să rămână anonim pentru că nu este autorizat să vorbească cu presa și pentru că oficialii din Qatar încă pregăteau anunțul oficial.
Decizia îi va înfuria pe fanii ajunşi în Qatar şi umileşte FIFA
Acesta este cel mai recent episod din telenovala vânzării de alcool care a născut tensiuni în ultimele luni între FIFA, forul suprem al fotbalului, și Qatar, o națiune musulmană în care vânzarea de alcool este strict controlată.
- O salată "amărâtă" la 9 lire și o bere la 12 lire, la cea mai scumpă Cupă Mondială din istorie. Fanii,...
- Cupa Mondială 2022 începe duminică, 20 noiembrie. Cele mai așteptate meciuri din faza grupelor
- Jucătorii din Ecuador ar fi fost mituiţi cu 7,4 milioane de dolari pentru a pierde meciul de deschidere cu Qatar....
Decizia va complica acordul de sponsorizare de 75 de milioane de dolari al FIFA cu Budweiser şi îi va înfuria pe fanii care deja se înfruntă cu restricții. În plus organizatorii sunt nevoiţi să găsească soluţii cu doar 48 de ore înainte de jocul de deschidere al turneului, de duminică.
Pe lângă aceste probleme, măsura arată şi că FIFA, care s-a confruntat cu critici puternice pentru decizia de a duce campionatul mondial în Qatar, nu mai pare că deţine pe deplin controlul asupra deciziilor majore legate de evenimentul său. Ghidul oficial al fanilor, făcut de organizaţie, precizează că "deținătorii de bilete vor avea acces la produsele Budweiser, Budweiser Zero și Coca-Cola în perimetrul stadionului" cu cel puțin trei ore înainte de meci și timp de o oră după.
Interdicția vânzării de alcool pe stadioane vine la o săptămână după o altă decizie controversată prin care zeci de corturi care poartă marca Budweiser au fost mutate în locuri mai discrete, la cele opt stadioane ale Cupei Mondiale, departe de zona pe unde urmau să treacă majoritatea spectatorilor. Potrivit NYT, deşi berea e interzisă pe stadioane, va fi disponibilă în lojele de lux rezervate oficialilor FIFA și altor oaspeți bogați.
Qatar s-a confruntat cu problema arzătoare a vânzării de alcool încă de când micul stat din Golf a primit dreptul de a găzdui Cupa Mondială în 2010. Alcoolul este disponibil în țară, dar vânzările sunt strict controlate. Majoritatea vizitatorilor, chiar înainte de Cupa Mondială, aveau voie să cumpere bere și alte băuturi alcoolice numai în barurile de lux și la prețuri neobișnuit de mari.
Organizatorii Cupei Mondiale au refuzat să comenteze noul plan pentru alcool. Reprezentanții Budweiser, care au declarat săptămâna trecută că sunt uimiți de modificările făcute de Qatar în strategia lor de vânzări pentru Cupa Mondială, nu au răspuns solicitărilor de comentarii.
Săptămâna trecută, organizatorii din Qatar au încercat să minimizeze tensiunile cu privire la vânzarea de bere, o tradiţie de generații la Cupa Mondială, spunând că planurile sunt încă în curs de finalizare și că încă se fac schimbări în zonele dedicate fanilor unde se vinde bere la stadioane.
Budweiser dă 75 de milioane de dolari celor de la FIFA
Budweiser, care plătește FIFA 75 de milioane de dolari pentru a vinde bere la fiecare ciclu de Cupa Mondială, a transmis că lucrează cu organizatorii "pentru a reloca punctele de desfacere conform instrucțiunilor".
Corturile roșii ale producătorului de bere ar urma să nu fie vizibile deloc în jurul stadioanelor, sunt luate în considerare să fie înlocuite cu unele albe şi fără sigla producătorului. Frigiderele roșii ale companiei vor fi şi ele, cel mai probabil, înlocuite cu unele albastre, culoarea asociată berii fără alcool de la Budweiser, Budweiser Zero.
Qatar a fost criticat dur pentru că a impus un regim de lucru sclavagist muncitorilor străini chemaţi să ridice stadioane. A cheltuit peste 200 de miliarde de dolari ca să organizeze cea mai scumpă Cupă Mondială din istorie. Potrivit Alzajeera peste 1,2 milioane de fani sunt așteptați să viziteze Qatar în timpul turneului. În comparaţie, în 2018, 2,9 milioane de străini au ajuns în Rusia pentru Cupa Mondială.
Anunţul oficialilor din Qatar şi reacţia FIFA
"Ca urmare a discuţiilor dintre autorităţile ţării gazdă şi FIFA, s-a decis renunţarea la punctele de vânzare a berii din perimetrele stadioanelor şi concentrarea vânzării de băuturi alcoolice în fan-zone-urile şi localurile autorizate", se arată într-un comunicat dat publicităţii de organizatorii din Qatar, fără a oferi motivele unei astfel de decizii.
"În urma discuțiilor dintre autoritățile țării gazdă și FIFA, a fost luată decizia de a concentra vânzarea de băuturi alcoolice în locurile speciale ale FIFA Fun Festival, precum și în alte destinații licențiate strict pentru fani, eliminând punctele de vânzare de bere din perimetrele stadioanelor de la Cupa Mondială Qatar 2022", se arată în anunțul FIFA.
Meciul de deschidere al Cupei Mondiale se va disputa pe 20 noiembrie între Qatar şi Ecuador pe stadionul Al Bayt din Al Khor, în timp ce finala urmează să aibă loc pe 18 decembrie, de Ziua naţională a Qatarului, pe Lusail Stadium.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰