Ce avantaje acordă angajaților cele mai mari companii din lume și care este situația în România
Când spunem avantaje, nu ne referim la sume fabuloase, ci la diferitele beneficii extra-salariale pe care multe companii le oferă angajaților.
Când spunem avantaje, nu ne referim la sume fabuloase, ci la diferitele beneficii extra-salariale pe care multe companii le oferă angajaților. Un beneficiu despre care s-a discutat mult anul acesta, în țara noastră, au fost voucherele de vacanță, prin care angajații au putut cumpăra servicii turistice în România, incluzând cazarea, transportul și masa.
Ce face ca voucherele de vacanță să fie unul dintre cele mai interesante beneficii? În 2017, acestea au fost acordate și bugetarilor, de către instituțiile și companiile care le-au putut cuprinde în buget.
Acest tip de recompensă este un câștig pentru salariați, dar și pentru companii, care au astfel cheltuieli cu 32% mai mici, conform datelor furnizate de compania Sodexo, și angajați mai motivați, dar și pentru turismul românesc, care beneficiază de pe urma acestei măsuri.
În afară de tichetele de vacanță sau cele de tip cadou, companiile din România se arată din ce în ce mai generoase când vine vorba despre beneficiile extra-salariale: unele permit angajaților să lucreze de acasă în anumite zile, altele oferă abonamente la sălile de sport sau mese cu cost redus la birou.
Iată care sunt și câteva dintre beneficiile acordate de unele dintre cele mai mari companii din lume, potrivit glassdor.com:
1. Reebook, cunoscutul producător de articole sportive, își încurajează angajații să facă mișcare, punându-le la dispoziție o sală unde aceștia pot practica CrossFit.
2. Facebook le oferă cazare tinerilor care fac practică (internship) în cadrul companiei și care ar putea deveni viitorii angajați.
3. Starbucks își ajută angajații să își termine studiile, dacă aceștia urmează un program online al Universității de Stat din Arizona.
4. Deloitte le permite angajaților să își ia câteva luni de pauză. Dacă perioada în cauză nu durează mai mult de o lună, angajatul nu este plătit, dar poate reveni la birou. Dacă durează între trei și șase luni, iar scopul pauzei este legat de dezvoltarea personală și profesională sau de continuarea studiilor, compania poate acoperi circa 40% din cheltuieli.
5. Amazon le permite angajaților care au devenit părinți să găsească un echilibru între muncă și viața de familie, prin programe special dezvoltate în acest sens.
6. Producătorul de încălțăminte Timberland își plătește angajații să facă voluntariat, în fiecare an.
7. Microsoft acoperă o parte din cheltuielile angajaților pentru programe de fitness și abonamente la sală.
Ce alte beneficii extra-salariale crezi că ar trebui să acorde companiile?
Sursa foto: Shutterstock
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰