Antena Meniu Search
x

Video Paradoxul falimentului City Insurance: poliţiştii circulă ilegal cu maşinile, pentru a-i prinde pe cei care comit ilegalităţi

Infractorii vor fi alergaţi pe jos. zeci de maşini de poliţie au rămas fără RCA. Falimentul City Insurance a triplat preţul poliţelor, iar instituţiile nu mai au bani în buget să achite noile tarife. Şi mai grav, în plină criză medicală, sunt şi salvări fără RCA, aşa că vor fi trase pe dreapta.

Laurenţiu Rădulescu
de Laurenţiu Rădulescu

la 04.11.2021, 19:35

Vezi și

O maşină de poliţie patrulează în centrul Capitalei. Dacă şoferul ar provoca un accident, surpriză. Maşina nu are asigurare obligatorie. O poate afla oricine la o scurtă verificare pe aplicaţia oficială. Cu toate asta agenţii au plecat în misiune cu această autospecială. Şi nu e de mirare pentru că cele mai multe maşini de poliţie sunt în aceeaşi situaţie. Asigurările au expirat, iar falimentul companiei City Insurance a triplat preţurile pe piaţă

Laurenţiu Rădulescu, reporter Observator: Suntem la Secţia 1 de Poliţie. Este una dintre maşinile poliţiei pe care aş vrea sa verificăm. O să facem o verificare în aplicaţia pe care o folosim. Pentru numărul de înmatriculare MAI 57663 nu a fost găsită nicio poliţă valabilă până la data de 3.11.2021.

De altfel, la Secţia 1 parcarea e plină de maşini fără asigurare. Un poliţist, întrebat dacă maşinile au poliţă de asigurare RCA, răspunde: "Ăăă, nu ştiu. O să mă informez. (...) Dacă stau pe loc înseamnă cu nu le folosim."

"Poliţiştii, de cele mai multe ori, nici măcar nu au cunoştinţă dacă autospecialele cu care sunt trimişi în teren sunt asigurate sau nu sunt asigurate", spune Cosmin Andreica. Pentru că în buget nimeni nu a prevăzut explozia preţurilor, peste 100 de maşini de poliţie sunt blocate în parcare. 

Pe acelaşi subiect

"Au fost retrase urgent 104 autovehicule care aveau neîncheiate poliţe RCA cu o societate a cărei autorizaţie a fost retrasă. Urmând ca maşinile să fie puse în exploatare atunci când vom încheia noi poliţe", explică Ciprian Romanescu, IPJ Bucureşti.

Şi nu e singura insituţie a statului aflată în această situaţie limită. În ţară, nici maşinile jandamilor nu mai au asigurări. Şi cel mai grav este că sunt locuri unde salvările au rămas fără RCA. În Gorj, ambulanţele mai pot cirucla până în decembrie. Ce va fi anul viitor, încă nu se ştie.

"Sunt în vigoare asigurările până la finalul acestui an. Noi am cerut o suplimentare de 4-5 miliarde de lei, dar nu s-a primit", a declarat Claudiu Constantinescu, manager SAJ Gorj. Numai Ministerul de Interne are 31 de mii de maşini care trebuie reasigurate în următoarele luni. Aproape 70 la sută din parcul auto al MAI avea asigurări încheiate la societatea falimentară.

Cum au lăsat instituţiile statului alte insituţii ale statului să ajungă în această situaţie? 

"Este o dovadă clară de incompetenţă a statului român atunci când îşi gestionează propriile afaceri. Când monitorizează piaţa de asigurări şi se uită la principalul jucător din piaţă. Cei îndreptăţiţi să monitorzeze piaţa nu îşi fac treaba", crede economistul Adrian Negrescu.

Falimentul City Insurance

City Insurance a fost cea mai mare companie de asigurări din România şi a deţinut aproape jumătate din piaţa asigurărilor obligatorii, cu peste 3 milioane de clienţi. Firma s-a prăbuşit la finalul lunii septembrie după ce a intrat în incapacitate de plată iar Autoritatea de Supraveghere Financiară a decis retragerea autorizaţiei de funcţionare. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-aţi simţit discriminaţi la interviul de angajare din cauza vârstei?

Observator » Stiri economice » Paradoxul falimentului City Insurance: poliţiştii circulă ilegal cu maşinile, pentru a-i prinde pe cei care comit ilegalităţi