Antena Meniu Search
x

Ministrul Educației, nemulțumit de nivelul la care se află elevii români

Sorin Cîmpeanu, ministrul educației, a vorbit la Digi24 despre situația elevilor din România și a explicat că s-a ajuns într-un "punct minim". El a subliniat rezultatele nesatisfăcătoare obținute de aceștia la testele internaționale, dar și nemulțumirile cadrelor didactice universitare legate de pregătirea liceenilor care intră în primii ani, notează News.ro.

de Adrian Popovici

la 21.05.2022, 18:13

Sorin Cîmpeanu, ministrul educației
Sorin Cîmpeanu nu este mulțumit de rezultatele elevilor din România la testările internaționale. - Gov.ro

"Este o concluzie tristă. Acelaşi lucru ni le spun testele PISA, acelaşi lucru ni le spun rezultatele la examenele naţionale, acelaşi lucru ni-l spune mediul universitar atunci când se plânge de calitatea slabă a absolvenţilor din învăţământul preuniversitar când intră pe băncile facultăţii, uitând de multe ori că sunt rezultatul formării unor profesori care la rândul lor au fost formaţi în mediul universitar", a declarat Sorin Cîmpeanu.

Nemulțumirea ministrului pornește de la un raport recent, publicat de platforma BRIO, care arată faptul că 42% din elevii din România sunt analfabeți funcțional. În plus, doar unul din zece elevi ar fi capabili să înțeleagă un text atunci când îl studiază cu atenție.

"Un procent semnificativ crescut de 42% din elevii claselor I-VIII se încadrează la nivelul nefuncțional al literației, ceea ce înseamnă că 42% nu au deloc competențe în interpretarea unei informații, în formarea unor idei proprii și integrarea acestora în contextul dat, nu pot interpreta și nu pot argumenta ipoteze și concluzii, nu pot stabili asemănări și diferențe între personaje, fapte sau concepte și nu pot plasa informația accesată într-un context general, cu o realitate recognoscibilă sau posibilă (trecută, actuală sau viitoare)", se arată în raport.

Există voință politică pentru implementarea programului România Educată?

Pe acelaşi subiect

Sorin Cîmpeanu a subliniat faptul că este de părere că rezultatele elevilor reprezintă o confirmare a situației nesatisfăcătoare în care se află educația din România. De asemenea, el consideră că, în acest moment, există voința politică pentru implementarea programului România Educată, care ar putea fi finanțată prin PNRR.

"Este o confirmare tristă a acestei situaţii, este o confirmare a ceea ce spun cu maximă onestitate, fără emfază şi cu tristeţe că am ajuns cu calitatea educaţiei într-un punct de minim, că dacă nici acum nu vom înţelege să ne redresăm având o serie de oportunităţi pe care aş îndrăzni să le menţionez, faptul că s-a finalizat proiectul România Educată şi că trebuie să fie implementat, există voinţă politică pentru adoptarea unei legislații care să operaţionalizeze proiectul România educată, simultan cu existenţa unor resurse din PNRR, fără să consider PNRR un panaceu pentru că am observat şi această tendinţă".

"Nu, nu este  un panaceu, dar este o sursă importantă, este o oportunitate unică 3,6 miliarde de euro investiţii pentru educaţie. Şi în acelaşi timp şi elemente precum nevoia de implementare de noi planuri cadru la liceu şi de revizuire a celorlaltor planuri cadru în septembrie 2023, planuri cadru care să aibă în spate, de data asta, un curriculum adecvat şi nu periat de formă", a mai adăugat Sorin Cîmpeanu.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Credeţi că se vor înmulţi atacurile urşilor în România?

Observator » Educatie » Ministrul Educației, nemulțumit de nivelul la care se află elevii români