Antena Meniu Search
x

Exclusiv Imagini din interiorul tramvaiului în care un bărbat a fost rănit de o șină desprinsă din terasament

Mergem cu tramvaiul mai mult pe încredere, decât pe şine. Kilometri întregi de cale de rulare se degradează de la o zi la alta şi pot cauza oricând accidente grave, spun chiar angajaţii STB. Vineri, un bărbat a scăpat ca prin urechile acului după ce şina s-a desprins, a intrat în tramvai şi l-a rănit la picior. O echipă Observator a filmat în exclusivitate în interiorul tramvaiului avariat.

De Andre Rotaru la 28.06.2021, 20:43
Vezi și

Aşa arată tramvaiul din care un bărbat a scăpat ca prin minune zilele trecute, după ce şina a intrat pur şi simplu înăuntru. Podeaua este distrusă, iar pe scaune se văd urmele lăsate de bucata de metal care l-ar fi putut ucide pe călătorul de 54 de ani, dacă ar fi pătruns într-un unghi diferit.

Andre Rotaru, reporter Observator: ”În momentul în care tramvaiul a trecut peste bucata ridicată de şină aceasta a lovit mai întâi acest scut solid de metal, pe care l-a îndoit ca şi cum ar fi fost făcut din carton. A ricoşat apoi, cel mai probabil, spun experţii, din acest boghiu şi a ieşit prin podeaua tramvaiului”.

Șinele vechi și ruginite, un adevărat pericol pentru călători

Experţii cred că au fost mai multe probleme. Şinele vechi, rupte, ruginite şi pline de găuri devin fragile, mai ales la temperaturi ridicate. Iar în momentul în care trebuie să susţină greutatea unui tramvai, pot ceda.

Pe acelaşi subiect

Vasile Petrariu, sindicat STB: ”De peste 43 de ani de când lucrez în cadrul acestei societăţi nu am întâlnit un asemenea gen de eveniment”.

Şi nu este singurul accident din ultima vreme. În urmă cu doar câteva zile un tramvai a deraiat în zona Vasile Lascăr. Un altul, acum două săptămâni pe Bulevardul Basarabia.

Bărbat: ”De vreo doi ani lucrează, sudează. Sudează aici, la 20 de metri, iar”.

Zonele cu cele mai afectate linii de tramvai din Capitală

Şi totul se poate repeta oricând. Probleme sunt pe kilometri întregi: printre cele mai afectate sunt liniile de pe bulevardele Chişinău, Basarabia şi Dimitrie Pompeiu; Calea Călăraşilor şi strada Nerva Traian. Pe unele porţiuni, şinele sunt neschimbate de mai bine de 3 decenii.

Vasile Petrariu, sindicat STB: ”Nu avem electrozi să putem suda, să intervenim la o urgenţă. În momentul de faţă nu avem ce ne trebuie”.

Vatmanii recunosc că viața călătorilor e pusă în pericol

Vatmanii atrag atenţia: o tragedie se poate intampla oricând.

Vatman: ”Din cauza temperaturilor, linia se dilată. Şi iese din locaşul ei. Şi deraiezi. Din cauza liniei că e foarte degradată. Sunt foarte multe rupturi. Punem viaţa călătorilor în pericol”. 

În mod normal, de înlocuirea şinelor ar trebui să se ocupe Primăria Capitalei. Doar că nu sunt bani.

350 de milioane de euro, costul reabilitării liniilor de tramvai din București

Nicușor Dan, primarul Capitalei: ”Un kilometru de şină de tramvai costă, să o construieşti sau să o reabilitezi la standard te costă 7 milioane de euro”.

Adică 350 de milioane de euro pentru 50 de kilometri de linie nouă.

Primăria Capitalei ar trebui să aducă, vara viitoare, 100 tramvaie noi, din bani europeni. Pentru asta va fi obligatoriu să schimbe şinele.

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Evenimente » Imagini din interiorul tramvaiului în care un bărbat a fost rănit de o șină desprinsă din terasament