Video Pățania unei familii care a închiriat o vilă din Bușteni de sărbători: "Am ajuns acolo, nu răspundea nimeni"
Mai multe grupuri de turişti au fost înşelate de o femeie ce susţinea că este proprietara unei pensiuni pe care, ironic, şi ea o închiriase în Buşteni. Listase proprietatea pe un site, le cerea oaspeţilor toţi banii înainte să ajungă la cazare, iar cine refuza era jignit şi nici nu primea avansul înapoi. Mai bine de un an de zile ar fi furat bani de la oameni.
Familia Trofin spera ca vacanţa de Crăciun să fie una de vis. Împreună cu mai mulţi prieteni, au rezervat integral o pensiune din Buşteni pe cea mai mare platformă de cazări online din ţară. Era nou listată şi părea atractivă din fotografii.
Mărioara Trofin, păgubită: La nici două ore după ce am făcut rezervarea am fost sunată de pe un număr de telefon care nu era pe rezervare, pe site. A zis că dânsa e proprietara şi să-i fac plata 50% avans din rezervare în contul personal.
Când turiştii îşi dădeau seama că au fost înşelaţi, aşa zisa proprietara schimba numele pensiunii
Oamenii au făcut plata, aşa cum le-a cerut presupusa proprietară. Nici nu au bănuit în acel moment că ar putea fi victimele unei înşelătorii.
- Cum a pierdut o suceveancă 23.000 de euro, emoţionată de povestea unui fals general, "aflat în misiune" în...
- Experiment Observator. Trei site-uri de comerț din România și-au păcălit clienții. Ce produs primești dacă...
- Un bărbat a fost reținut de polițiști, după ce a vândut o maşină cu acte false, în Mehedinţi
Mărioara Trofin, păgubită: Pe 28 noiembrie îmi trimite mesaj că trebuie să-i plătesc integral şi ceilalţi 50% până pe 1 decembrie că altfel îmi anulează rezervarea. Pentru că "dacă vine cineva între timp şi-mi oferă o sumă mai mare eu accept acea ofertă şi vă anulez rezervarea".
Ca să se convingă dacă e ţeapă sau nu, soţii Trofin au mers la Buşteni să vadă pensiunea cu proprii ochi. Realitatea a bătut orice scenariu.
Mărioara Trofin, păgubită: Am ajuns, nu răspundea nimeni. Contoarele erau toate sigilate, că sunt întrerupte toate utilităţile, gaze, lumină, apă.
Vecinii spun că femeia nu este proprietara vilei, ci doar o chiriaşă. Nu doar familia Trofin a căzut în plasă.
Anca Ghiţă, păgubită: Înainte cu o săptămână de a merge la cazare, proprietarul ne-a trimis un mesaj pe Whatsapp prin care ne solicita diferenţa în valoare de 3.540 de lei. Nu părea suspect până când, după ce am plătit, proprietara m-a sunat solicitându-mi anularea rezervării pe booking pe motiv că am cardul pus pe booking şi este posibil să-mi reţină şi ei banii, moment în care i-am spus că ea poate confirma că am plătit deja suma. După ce am refuzat-o a început să mă sune insistent. A început să mă ameninţe că ea nu ne va mai primi acolo sau dacă ne va primi vom avea 18 grade în casă şi 35 de grade apa dacă ne convine.
Când turiştii îşi dădeau seama că au fost înşelaţi, aşa zisa proprietara schimba numele pensiunii pe platforma de rezervări pentru a-şi pierde urma.
Practica e întâlnită în mai multe zone din ţară
Mărioara Trofin, păgubită: Eu am rezervat pe Casa Venture Buşteni, după ce am făcut reclamaţie şi-a schimbat în Casa Buşteni, a doua zi era House Buşteni.
Contactata de echipa Observator, femeia nu a dorit să ofere un punct de vedere. Pe numele ei au fost depuse mai multe plângeri, dar nimeni nu şi-a mai recuperat banii.
Anca Ghiţă, păgubită: Bookingul mă trimite la bancă, banca îmi spune că nu poate da înapoi suma pentru că am plătit prin internet banking.
Practica e întâlnită în mai multe zone din ţară. Recent, alţi tineri au aflat, după ce au plătit avansul, că vila rezervată în Gura Humorului nu există. Pentru a evita astfel de situaţii, oamenii sunt sfătuiţi să nu facă plăţi în conturi personale, ci doar prin intermediul platformei pe care au făcut rezervările.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰