Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Pasagerii din avionul TAROM cu roţile explodate la aterizare povestesc prin ce au trecut

Mărturii şocante, obţinute în exclusivitate de reporterii Observator, după incidentul aviatic de seara trecută de la Otopeni, când patru anvelope ale unui avion au fost distruse la aterizare. Pasagerii spun că s-au simţit ca într-un tren care sare de pe şine şi s-au temut că avionul nu va opri.

de Redactia Observator

la 10.07.2019 , 20:00

Mărturii şocante, obţinute în exclusivitate de reporterii Observator, după incidentul aviatic de seara trecută de la Otopeni, când patru anvelope ale unui avion TAROM au fost distruse la aterizare. Pasagerii spun că s-au simţit ca într-un tren care sare de pe şine şi s-au temut că avionul nu va opri la timp. Specialiştii cred că roţile s-ar fi putut bloca în momentul în care au atins pista. Dar mai există şi varianta unei probleme tehnice la sistemul de frânare. Aeronava va zbura din nou peste două zile.

Era ora 20:00. Afară era lumină şi vizibilitate. La bordul aeronavei, doi piloţi tineri. În avion, 22 de oameni. La momentul aterizării, unii dintre ei dormeau. 

Unul dintre pasageri spune că "eu m-am trezit când facea avionul urât. Nu se oprea. Ca un tren care sare de pe şină, aşa simţeam. Vă daţi seama că ne-am speriat cu toţii, nu ştiam ce se întâmplă".

Vezi și

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Avionul a rulat câteva zeci de metri doar pe jante. Turnul de control a văzut imediat problema. 

Orice aeronavă trebuie să fie în confirguraţie de zbor la cel puţin 300 de metri de sol. Niciun sistem de la bordul avionului nu îi poate spune comandantului dacă are roţile blocate. 

Aeronava ATR 42 care a aterizat ieri pe Aeroportul Otopeni a atins solul la o viteză de aproximativ 200 de kilometri pe oră.   

Prima ipoteză a specialiştilor este că roţile, la contactul cu solul, ar fi fost blocate. Nu se învârteau. Aşa că frecarea dintre anvelope şi ciment a dus la o supraîncălzire a pneurilor şi au cedat. Avionul a rulat aproap 40 de metri în acest fel pe pistă.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Avionul a rămas pe mijlocul pistei. Imediat, pompieri, ambulanţe şi specialişti tehnici au ajuns la faţa locului. Pasagerii au fost evaluaţi de un medic în avion şi după urcaţi într-un autobuz. 

Avioanele ATR-42 au fost fabricate începând cu anul 1984. Sunt aeronave cu două motoare, cu elice, produse în Franţa şi Italia. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Compania TAROM are nouă astfel de aeronave. În urma incidentului doar acest avion a rămas la sol. I-au fost schimbate roţile şi urmează ca vineri să zbore din nou. Concluziile finale vor veni peste câteva zile. 

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Evenimente » Pasagerii din avionul TAROM cu roţile explodate la aterizare povestesc prin ce au trecut