Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Versete biblice în reclame de stradă. Cea mai nouă strategie de marketing a Arhiepiscopiei Timişoarei

Biblia se citeşte la semafor sau în autobuz la Timişoara. Din şase în şase minute, pe panourile LED din intersecțiile aglomerate și pe ecranele din mijloacele de transport în comun rulează mesaje religioase. Ideea apartine Arhiepiscopiei Timişoarei și este o premieră în România. Nu este însă exclus ca proiectul să fie copiat şi de alte orașe.

de Ovidiu Cojocaru

la 26.05.2025 , 19:48

În marile intersecţii din Timişoara, printre reclame comerciale se pot vedea şi pasaje biblice.

La Timişoara, mesajul divin prinde contur digital. Arhiepiscopia Timişoarei intră în era tehnologiei cu o campanie atipică. O misiune creștină, cu accente de marketing modern. Un marketing mai de Doamne-ajută. La propriu.

Nu au fost uitate nici ecranele din tramvaie și autobuze. Prin acest proiect Biserica vrea să se apropie de oameni si să își păstreze relevanța în epoca reţelelor sociale.

Articolul continuă după reclamă

"Văzând câte şi mai câte informaţii sunt în lumea virtuală, am zis să îi facem loc şi lui Dumnezeu pe Internet şi în cetatea noastră. Atât de bucuros sunt când la semafor văd că se opreşte maşina şi cel puţin pentru cele 30 de secunde, cât dureaza un roşu la semafor, omul pleacă puţin din lumea trepidantă, şi într-o clipă se intalneşte cu cuvântul lui Dumnezeu" a relatat Mitropolitul Banatului, IPS Ioan Selejan.

Părerile celor care dau cu ochii de afişajele bisericii sunt împărţite

"Este o formă de influenţare vizuală foarte importantă şi foarte actuală având în vedere că religia are o istorie foarte mare, trebuie să fie adaptată şi în 2025” a relatat o persoană întrebată de părerea sa despre strategia de marketing.

“Este un lucru frumos pentru creșterea interioara a omului … Stând la roşu, la semafor, ai ocazia să urmăreşti” şi-a dat cu părerea altcineva.

"Nu ştiu ce să zic... mi se pare că parcă nu e locul lor aici. De ce? Pentru că sunt locuri unde putem să ne informăm şi să învăţăm despre toate aspectele astea, nu cred că se poate face publicitate” a fost părerea altei persoane.

Sociologii, la curent cu strategiile Bisericii

Pasajele biblice sunt alese și adaptate vizual de o echipă mixtă de teologi, artiști și specialiști în comunicare din cadrul eparhiei. Sociologii spun că era cazul ca Biserica să îşi modernizeze metodele de comunicare.

"E un marketing de doamne ajută prin care Dumnezeu se arată tinerilor şi oamenilor, în chip abstract, evident, metaforic, şi încearcă să nu piardă această relaţie cu oamenii tineri, cu oamenii de mijloc, cu noile generaţii de cetăţeni” a explicat sociologul Adrian Marcu.

Pentru că este considerat de succes, nu este exclus ca proiectul să fie implementat şi în alte orașe din ţară.

Ovidiu Cojocaru Like
Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
V-aţi hotărât cu cine votaţi pentru Primăria Capitalei?
Observator » Evenimente » Versete biblice în reclame de stradă. Cea mai nouă strategie de marketing a Arhiepiscopiei Timişoarei