Video

Cursele speciale către șase școli din București, desființate. La Cluj, municipalitatea a mai cumpărat 10 autobuze destinate elevilor

De Iulia Pop.
Publicat: 07.02.2021, 20:00.
Actualizat: 07.02.2021, 20:05

În Bucureşti le desfiinţăm, la Cluj mai cumpărăm. În scenariu galben stau în garaj, în scenariu roşu circulă. Autobuzele şcolare sunt la mâna autorităţilor locale. Iar primarii iau decizii radical diferite.

Angajat curățenie: Foarte atenţi trebuie să fim, facem foarte bine curăţenie că altfel se îmbolnavesc copilaşii.

Timişoara are o incidenţă a cazurilor de COVID peste 3 la mie. Dar primăria nu renunţă la transportul şcolar.

Cosmin Bradu, purtător de cuvânt STPT: Este vorba de 15 linii. Toate aceste mijloace de transport în comun sunt dezinfectate zilnic de colegii noștri.

Astfel de dispozitive bactericide cu lumină ultra violetă sunt amplasate în fiecare mijloc de transport în comun de îndată ce iese din cursă. În plus, angajații companiei de transport dezinfectează, atent, interiorul vehiculelor.

Pentru părinți, siguranța copiilor este "prioritate zero".

Părinte: Autobuzele sunt sigure, că au oameni specializați, care îi supraveghează pe copii. Cred că în siguranță, respectă tot ce inseamnă norme, poarta maști, cred că e ok.

Iar copiii abia aşteaptă să înceapă şcoala.

Fetiță: Mi-e dor să-mi văd colegii față în față, mi-e dor și să facem așa școală. Mi-a fost dor de colegi.

În schimb, la Constanța, liniile speciale pentru elevi aşteaptă ca semaforul epidemiologic să fie pe verde.

Doru Iordache, reprezentant Primăria Constanța: În situaţia în care trecem în scenariul următor, este un scenariu intermediar acum, aceste autobuze vor începe să circule pe cele trei trasee.

Anca Dragomir, inspector general adjunct ISJ Constanța: În acest moment nu avem niciun răspuns din partea operatorului de transport, bănuiesc că așteaptă răspunsul de la primăria Constanţa.

Bogdan Niță, director regia de transport: Noi nu acţionăm decât la comanda primăriei.

Cursele speciale către 6 școli din București, desființate

În Capitală, veştile sunt şi mai proaste. Municipalitatea a desfiinţat cursele speciale care transportau elevii la șase dintre cele mai mai mari şcoli din Bucureşti.

"Autobuzele școlare au reprezentat o măsură populistă a ex-primarului Firea. Astfel de linii, care au un număr mic de utilizatori înscriși, generează costuri foarte mari raportat la numărul de utilizatori", a scris primarul Capitalei, Nicușor Dan, pe Facebook.

La polul opus, Primăria Cluj-Napoca a plătit 1,5 milioane de euro pentru încă 10 autobuze destinate elevilor. Sunt 14 trasee, folosite până acum de 180.000 de copii. În Iaşi nu sunt linii speciale, însă jumătate dintre autobuze şi tramvaie sunt rezervate la prima oră pentru elevi şi părinţi.

Mihai Chirica, primar Iaşi: Între orele 7 și 8 jumătate din transportul public şi fiecare mijloc de transport va fi etichetat ca atare, va fi destinat elevilor. Sau şi insotitorilor celor care sunt cu varste foarte mici.

De luni, CFR Călători va pune în circulație 42 de trenuri pentru elevii care merg la școală în alte localităţi.

Descarcă aplicaţia Observator News din Google Play sau App Store şi fii la curent cu ştirile momentului din România şi din lume.