Video După șase luni, pista 2 a Aeroportului Otopeni a fost redeschisă, în urma lucrărilor de modernizare
După o jumătate de an, aeroportul Otopeni va opera din nou pe ambele piste. Pista numărul 2 este acum gata, după luni bune de reparaţii. În trecut, mai multe companii aeriene s-au plâns că avioanele îşi distrug cauciucurile la aterizare în craterele formate de-a lungul pistei.
- Cele mai importante știri ale zilei sunt la Observator 19, Antena 1
Pista 2 este acum una dintre cele mai moderne din întreaga Europă. Lucrările au durat aproape șase luni și au costat aproximativ 110 milioane de lei. Ultimele astfeld e reparații capitale au avut loc în 1997.
"Vineri, 19 februarie 2021, la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost redeschisă traficului aerian pista nr. 2, ca urmare a finalizării şi recepţionării lucrărilor la obiectivul de investiţii 'Modernizare a pistei 08L-26R şi resistematizarea zonei de siguranţă aferente (inclusiv la căile de rulare N, W, V, O)'. Prin finalizarea acestor lucrări de reparaţii capitale şi modernizare, capacitatea portantă PCN s-a ridicat de la 80 la 93 /R/D/W/T, iar capacitatea de procesare zboruri pentru această pistă a crescut cu 20%", a anunţat aeroportul.
La eveniment au participat viceprim-ministrul Dan Barna, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, precum şi reprezentanţi ai constructorului şi ai altor entităţi din domeniul aeronautic.
„Faptul că astăzi vedem un proiect important pentru România finalizat, pista 2 a Aeroportului Otopeni este o pistă la standardele 2021 pe plan mondial, pe care poate ateriza orice tip de avion şi acesta este un lucru important pentru România deoarece dorim să ne dezvoltăm”, a declarat vicepremierul Dan Barna.
La rândul său, ministrul Cătălin Drulă a vorbit despre importanţa inaugurării acestei piste pentru perspectiva de dezvoltare a Aeroportului Otopeni, dar şi despre măsurile de reformă necesare la nivel companiei.
"Inaugurăm în sfârşit această pistă la standardul pe care ni l-am dorit atâţia ani. Astea sunt lucrurile bune de care ne bucurăm astăzi, dar haideţi să vorbim şi despre câte sunt de făcut în acest aeroport şi să fim sinceri cu noi: lucrurile nu sunt acolo unde ar trebui să fie. Există un potenţial enorm al acestui aeroport care nu a fost atins. (...) Aeroportul Otopeni are un plan strategic de dezvoltare care va fi revizuit şi adus la zi. Avem reparaţii capitale de făcut la Pista 1, avem de făcut modernizarea sistemului de parcări, renovarea Terminalului 1. Pentru această coaliţie de guvernare, investiţiile sunt o prioritate”, a spus ministrul.
Lucrările de modernizare au vizat, printre altele, schimbarea dalelor de beton de pe suprafaţa de rulare, refacerea terasamentului şi modernizarea 100% a sistemului de balizaj. În timpul lucrărilor au fost turnate peste 90.000 de tone de mixturi bituminoase şi au fost refăcute 7.800 mc de dale de beton.
Lucrările de consultanţă şi de execuţie, în valoare cumulată de aproximativ 127 milioane de lei, au fost efectuate de către PORR Construct (antreprenor general) şi de către Consitrans (consultant), în baza unor contracte atribuite prin licitaţie publică. Lucrările de modernizare au fost finalizate în 5 luni de la începerea acestora şi au o garanţie de 73 de luni.
Pista are o lungime de 3,5 km, lăţimea de 60m, din care 45 m reprezintă suprafaţă portantă şi acostamente de 7,5 m. A fost construită în 1987 şi a beneficiat de o reparaţie capitală în 1997, până la actuala modernizare fiind derulate numai lucrări de mentenanţă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰