Video Specialiştii caută soluţii pentru a creşte vânzările de maşini electrice
Încărcare din mers, încărcare wireless sau o baterie care ţine mai mult şi se încarcă mai repede. Sunt direcţiile de cercetare prin care producătorii de maşini electrice vor să-şi sporească vânzările în următorii ani. Mai multe despre planurile lor vedem la Use IT.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
- Autorităţile norvegiene au găsit o soluţie pentru ca toate taxiurile din Oslo să fie electrice.
Vorbim astăzi despre inovaţii care ne-ar putea convinge să adoptăm mai rapid maşinile electrice.
Deşi departe de a întrece maşinile pe combustibil, cererea de electrice a crescut destul de mult în ultimii ani, iar cei mai mari producători auto par să mizeze masiv pe această carte. Unii chiar au anunțat că în curând vor renunţa complet la producţia motorului cu ardere internă.
Un anunţ nu tocmai pe placul tuturor, având în vedere că deocamdată nu putem vorbi încă de o adoptare la scară largă. Şi asta din mai multe motive. În primul rând maşinile electrice sunt mai scumpe, iar tehnologia bateriilor și infrastructura de încărcare sunt departe de a fi pe deplin dezvoltate.
Dar la nivel mondial se fac progrese majore pentru rezolvarea acestor probleme. De exemplu, cercetătorii de la Cornell University au anunţat că lucrează la o tehnologie inovatoare, care ar putea să încarce mașinile electrice chiar în timp ce merg.
Încărcarea dinamică a maşinilor electrice ar putea fi cea mai bună modalitate prin care pot fi eliminate temerile şoferilor legate de autonomia bateriei şi de lipsa staţiilor de încărcare, spun cercetătătorii americani. Motiv pentru care încearcă să rezolve această problemă prin perfecţionarea tehnologiei care le-ar permite şoferilor să îşi încarce maşina chiar în timp ce o conduc. Şi vor să facă acest lucru printr-un fel de plăci metalice instalate pe autostradă. Un proiect care ar putea fi lansat în aproximativ 5-10 ani şi care ar putea aduce numeroase avantaje.
Khurram Afridi, profesor inginerie electrică: Există potenţial în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu până la 22%, ceea ce este destul de mult. Poate salva timp pentru că nu ar trebui să te opreşti să încarci, deci practic ai avea o bandă de încărcare unde ai avea aceste plăcuţe care pot încărca continuu şi în timp ce maşina trece peste una se va încărca şi apoi va trece peste următoarea şi se va încărca din nou.
Tehnologia le permite maşinilor electrice să câștige putere maximă atunci când trec peste plăcile de încărcare, montate pe autostrăzi sau pe drumurile publice la câţiva metri distanţă între ele. Unele ar putea fi instalate şi la indicatoarele de stop sau la semafore, astfel încât maşina să poată fi încărcată şi în momentul în care stă pe loc. Este un proiect la care cercetătorii de la Cornell University lucrează de cel puţin şapte ani şi care ar putea revoluţiona infrastructura de astăzi.
Khurram Afridi, profesor inginerie electrică: Aceasta este o oportunitate prin care infrastructura poate fi dezvoltată luând în considerare noile tehnologii disponibile astăzi şi pregătindu-le cu adevărat pentru următorii 50-100 de ani.
Deşi va mai dura ceva timp până ce tehnologia ar putea fi implementată pe drumurile publice din lumea întreagă, Norvegia a găsit deja o soluție astfel încât toate taxiurile sale să fie electrice – staţii de încărcare wireless. Oslo va fi, aşadar, prima zonă metropolitană din lume care va instala stații de încărcare fără fir.
Samsung, Toyota şi QuantumSpace, progrese majore în materie de baterii tip solid state
Cercetătorii din domeniul ingineriei electrice sunt de părere că dezvoltarea unor astfel de tehnologii va contribui din plin la schimbarea atitudinii faţă de maşinile electrice. Mai ales că studii recente arată că unul din cinci şoferi s-a întors la maşinile pe combustibil din cauza numărului mic de staţii de alimentare şi a timpului mare de încărcare.
O altă soluţie pentru o autonomie mai mare şi un timp de încărcare mai mic poate veni de la bateriile de tip solid state. Noua tehnologie la care se lucrează în prezent poate oferi câteva avantaje majore: o durată de viaţă mai mare a bateriei, o încărcare mult mai rapidă și mai multă siguranţă, adică riscul de a lua foc este redus dramatic faţă de bateriile cu lichid.
Samsung, Toyota şi QuantumScape au anunţat progrese majore în tehnologia bateriilor de tip solid state. Toyota are de gând să prezinte chiar în acest an o mașină electrică cu o astfel de baterie, care ar putea fi cumpărată din 2025. Conform producătorului auto, o mașină cu o baterie solid state ar avea o autonomie de două ori mai mare şi ar fi capabilă să se încarce complet în doar 10 minute.
Ca să vă faceţi o idee, modelele de mașini electrice disponibile acum pe piață au o autonomie între 200 și 500 de kilometri. Iar pentru a încărca complet o maşină electrică cu o baterie de 50 de kwh, preţul ar fi de aproximativ 30 de lei acasă şi 100 de lei la staţiile de încărcare. Iar în medie pot fi parcurşi cam 300 de kilometri.
Un alt obiectiv al celor de la Toyota, impresionant dacă se va dovedi adevărat, ar fi menținerea unei capacități de încărcare de peste 90% timp de 30 de ani.
Atât pentru azi, dar ne puteţi găsi şi pe site-ul observatornews.ro. Până data viitoare, nu uitați, inovăm prin tehnologie. Use it!
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰