Franciza, afacerea sub umbrela unei firme consacrate, din ce în ce mai interesantă pentru români
Numărul celor care preferă să plătească pentru o franciză și puterea oferită de o firmă consacrată este în continuă creştere în ţara noastră.
De Redactia Observator la 01.11.2018, 21:02Numărul celor care preferă să plătească pentru o franciză și puterea oferită de o firmă consacrată este în continuă creştere în ţara noastră. Chiar şi aşa întâlnim tineri care au preferat să devină ei exemple de luat în seamă, aşa că au riscat tot şi au călcat pe un teren necunoscut.
După ani buni în care a lucrat pentru un important distribuitor de cafea, Eugen a decis să pornească pe propriul drum. Şi-a deschis o cafenea. O afacere bazată pe o reţetă consacrată. Specialiştii îi spun franciză. Eugen îi spune şansă. Pentru că brandul e deja cunoscut în România, afacerea lui are şanse să crească mult mai repede. Din încasările lunare, plăteşte 5% către firma-mamă. Primeşte, în schimb, sfaturi preţioase.
Preluarea unei francize impune şi reguli importante, legate de reţete, de designul spaţiului sau de respectarea unor conduite profesionale - consultant francize Raluca Stanciu
Suntem la o piaţă de peste 430 de concepte prezente in Romania care genereaza o cifră de afaceri de 3,3 miliarde de euro. În Romania, taxele plătite pentru preluarea unei francize diferă: de la 500 de euro până la peste 100 de mii de euro lunar, în funcţie de domeniul de activitate.
În timp ce mulţi români cumpără francize, Cristian ar vrea să le vândă, atunci când salonul său de înfrumuseţare va fi un exemplu în Bucureşti. Este visul lui. Totul a început acum mulţi ani, în podul transformat în frizerie dintr-un bloc din Buzău.
Am început sa tund în uscătorul blocului. M-am chinuit să strâng patru mii de lei ca la 18 ani să deschid prima frizerie. Dacă luam franciza, ala era visul altui om. Eu am vrut sa clădesc ceva singur - Cristian Anghel
Succesul afacerii, spune el, este garantat de micile detalii. Servicii de lux, angajaţi îmbrăcaţi la indigo şi multă pasiune. Este şi primul sfat al consultanţilor de biznis: fie că preluaţi o franciză, fie că porniţi o afacere de la zero, alegeţi un domeniu de care sunteţi pasionaţi.