Afacerea cu care Alexandru a dat lovitura. Studentul ieşean a investit 40.000 de euro şi vrea să colaboreze inclusiv cu şcolile
Meșteșugul vechi de secole care era învățat de fete încă de la vârste fragede a devenit acum o afacere de succes pentru cei care i-au văzut potențialul. Brodatul de mână pe materialul pus în gherghef a fost însă înlocuit cu tehnologia de ultimă generație. Astfel, în doar câteva minute, putem avea orice articol vestimentar personalizat, exact ca odinioară, într-un timp mult mai scurt.
De Clara Mihociu la 29.01.2024, 09:50- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- Un român de 100 de ani a votat la o secţie din Munchen
Artă tradiţională modernă. Aşa am putea descrie acest proces de imprimare a textilelor, care începe cu o apăsare de buton. În doar câteva secunde, un simplu text sau o siglă personalizează un banal material.
- Căutăm de pe stick-ul pe care îl utilizăm, tipul de broderie. Alegem. Fiecare papiotă are sistemul de ghidaj a aţei. Selectăm tipul de gherghef şi dăm drumul la treabă.
Ghergheful nu arată cu mult mai diferit de cel folosit la brodatul manual, doar ca totul se realizează acum mecanizat, iar procesul este...mult mai simplu.
Alexandru a investit 40.000 de euro în afacerea cu broderii
- Câştigă 500 de lire pentru câteva ore de muncă. Afacerea profitabilă descoperită de un tânăr: "Fără șef,...
- Afacerea cu preparate exotice care a explodat în România. Comenzile s-au dublat de la an la an: preţul porneşte...
- Afacerea de milioane de euro cu florile de mină. Bărbat, prins în Cluj cu 14 exemplare, care valorează 100.000 de...
40.000 de euro, fonduri nerambursabile a investit Alexandru Doroftei, student la Universitatea de Științele Vieții din Iași, în afacerea sa cu broderii. Acum personalizează diverse articole vestimentare, unele chiar unicat.
Alexandru Doroftei, student: Clar, da. Din motivul acesta am început broderia. Fiind bărbat nu cred că m-aş fi văzut cu acul sau ghergheful în mână. Dacă ai cunoştiinţe minime de grafică, poţi realiza broderia în timp scurt. Durează, să zicem, pentru un logo, 7 minute.
Iar comenzile nu întârzie să apară. Obiectele personalizate sunt mai căutate ca niciodată. Costurile unei broderii persoanlizate variază în funcție de mărime, culori și model.
Clara Mihociu, reporter Observator: Cu tricoul adus de acasă, pentru a broda acest logo, mă costă 15 lei. Dacă îl iau de aici costă 65 de lei acest tricou gata brodat, însă preţurile pot ajunge şi la peste 200 de lei dacă vorbim despre un tablou pe care este brodată o fotografie alb negru sau un trusou pentru nou născut.
Studentul ieşean ia în calcul şi unităţile şcolare care ar putea apela la serviciile sale pentru personalizarea uniformelor şcolare pentru elevi.