Bucureştiul, străbătut de zeci de ani de aceleaşi tramvaie, care pot deraia oricând. Nicuşor Dan e obligat să aducă în parcul STB altele noi, de la Paşcani
Nicuşor Dan este obligat de instanţă să cumpere 40 de tramvaie noi, produse la Paşcani. Primarul Capitalei a fost dat în judecată de producător pentru că a oprit licitaţia, la finalul anului trecut, pe motiv că garniturile sunt prea scurte. Edilul a încheiat un alt contract pentru achiziţia a 100 de tramvaie mai lungi. Însă pentru ca acestea să poată circula, infrastructura învechită trebuie modificată cu totul.
De Andreea Milea la 23.09.2021, 20:22Linii pe care abia se mai poate circula şi tramvaie vechi de zeci de ani. Aşa circulă pe cele mai multe rute bucureştenii în aşteptarea unor garnituri noi şi sigure. "Nu prezintă siguranţă, în niciun caz, pentru că sunt foarte vechi şi troncăne", crede o femeie. Iar o alta spune despre şinele înlocuite că, în unele porţiuni, "pieton fiind, auzi cum zdrăngăne şi ai senzaţia că se rupe în două vagonul". "Tramvaiele ca nişte căruţe merg pe linie, şina e sub orice critică. Tramvaie mai vechi ca pe linia asta nu cred că mai există", se plânge o bucureşteancă.
Vatman: "Dacă merg mai tare, s-ar putea să ies de pe linie"
Cel mai bine o ştiu vatmanii care au restricţii de viteză la tot pasul. Întrebat, cu camera ascunsă, câte tramvaie noi sunt acum pe traseu, pe linia respectivă, răspunsul unui vatman e scurt şi cuprinzător: "Nu e niciunul". "Dacă eu merg mai tare s-ar putea să parchez lateral pe partea cealaltă, să ies de pe linie. Şi pe călători să-i aruncăm de pe scaune", adaugă el.
80% din tramvaiele STB sunt mai vechi de 30 de ani
- Tramvaiul, autobuzul, maşina sau bicicleta: cine ajunge mai repede? Experiment inedit realizat în Oradea
- Autorităţile promit tramvaie noi în slujba ieşenilor. Doar două au ieșit până acum pe străzi, spre mirarea...
- Nicușor Dan îi asigură pe bucureșteni că Primăria Capitalei are bani pentru majorarea subvenției la căldură:...
În parcul auto al Societăţii de Transport Bucureşti, sunt aproape 500 de tramvaie, însă mai puţin de 300 circulă în trafic. Dintre acestea, 80% sunt vechi de 30 de ani iar cele mai vechi sunt din anii 70. Însă tramvaie noi nu vor circula prea curând în Bucureşti. Deşi obligat de instanţă să le plătească pe cele fabricate la Paşcani, Nicuşor Dan crede că decizia poate fi amânată: "STB-ul, acum analizează şi ei şi noi juridic această decizie. Nimic nu împiedică STB-ul cel puţin să amâne 12 luni achiziţia". O achiziţie în valoare de 300 de milioane de lei. Producătorii din Paşcani au un alt punct de vedere. Nici celelalte 100 de tramvaie comandate la Astra Arad, care costă 180 de milioane de euro, nu vor ajunge mai devreme de august 2022.
Preţul unui singur tramvai ajunge la 4 milioane de euro
Iar problemele nu se opresc aici. Tramvaiele au o lungime de 36 de metri, adică mai mult cu 6 metri lungime faţă de refugii. Tocmai de aceea, municipalitatea mai are de investit încă 180 de milioane de euro pentru a modifica infrastructura. Astfel, preţul unui singur tramvai se dublează şi ajunge la 4 milioane de euro.