DN-ul neasfaltat care leagă două staţiuni celebre din România. Turiştii fac pană încercând să-l străbată cu maşina
Turism din groapă în groapă. Neglijate ani la rând, multe şosele au devenit obstacole în calea turiştilor. Un drum din Gorj, care leagă staţiuni din Valea Jiului de Băile Herculane, este, de fapt, o uliţă de pământ. Altele au devenit periculoase din cauza asfaltului care a început să se lase şi a crăpăturilor de pe margine.
De Diana Speretoiu la 17.09.2024, 21:05Un peisaj idilic aşteaptă turiştii în Gorj, în munţii Mehedinţi. Doar că drumul de pe Valea Cernei este „naţional“ doar cu numele. În realitate, este aproape imposibil să ocoleşti toate gropile din asfalt.
În urmă cu aproape 25 de ani, acest drum forestier care face legătura dintre Valea Jiului şi Băile Herculane a fost transformat în drum naţional. Însă doar pe hârtie pentru că modernizarea nu s-a făcut nici până astăzi.
De ce nu a fost asfaltat nici până astăzi drumul
Asfaltarea Drumului Naţional 66A, cum figurează în proiectele Companiei de Drumuri, a fost blocată din cauza unor păduri protejate. Ar scurta cu 100 de kilometri actualul traseu folosit de şoferii care nu vor să îşi strice maşina în gropi. Acum, drumarii au obţinut avizele - sunt obligaţi, însă, să lase neasfaltată o porţiune care trece prin dreptul fagilor seculari.
- "Trans Vlădeasa", drumul spectaculos din Apuseni. Turiştii pot admira partea puţin cunoscută a munţilor:...
- Un nou drum turistic capătă contur. Va face legătura între judeţele Gorj şi Hunedoara
- Drumul naţional care arată ca o uliţă. Şoferii fac slalom printre gropi și conduc cu 30 km/h. De ce se amână...
"Este un drum rău, în momentul de faţă. Noi am mai intervenit pe el, dar nu-l putem aduce la nivelul optim de circulaţie, dar foarte mult timp nu s-a putut interveni pentru că este un drum care prindea un sector cuprins într-o arie protejată UNESCO", spune Cristi Tudor, reprezentant DRPD Craiova.
Alt drum intens circulat, care face legătura între Târgu Jiu şi localităţi turistice - Runcu, Tismana şi Padeş - este deja în lucru. Şoseaua traversează trei judeţe: Gorj, Mehedinţi şi Caraş-Severin.
Muncitorii au mult de lucru ca să înlăture toate problemele.
Pe lângă denivelările care au apărut în asfalt şi care sunt adevărate capcane pentru şoferi, pe marginea drumului, găsim şi crăpături în care îţi încape mâna cu uşurinţă.
"Avem lucrări de mare anvergură. Avem două poduri noi. Acest pod a fost de la zero. Dărâmat podul vechi şi construit alt pod nou. Avem alt pod la care s-au schimbat grinzile în totalitate, toate podeţele schimbate", mai spune Cristi Tudor, reprezentant DRPD Craiova.
Lucrările, care costă aproape 60 de milioane de lei, ar trebui să fie gata anul viitor.