Drumul naţional care arată ca o uliţă. Şoferii fac slalom printre gropi și conduc cu 30 km/h. De ce se amână modernizarea lui
Turism din groapă în groapă pe drumul ce leagă Transalpina de stațiunea Voineasa, şi nu numai. Se tot amână modernizarea acestui important drum montan deoarece singura ofertă depusă de un constructor turc a fost declarată neconformă. Așa că procedurile pentru modernizarea porţiunii ce leagă Valea Jiului de stațiunile montane din Vâlcea vor fi reluate. Până când va fi asfaltat, turiștii care ajung la schi ori în drumeții în zonă n-au decât să facă slalom printre gropi.
Drumul național 7A leagă Valea Jiului, prin munți, de stațiunile montane din Voineasa și de pe Valea Oltului. "E drumul pe care merg mii de turiști care iarna vin la schi, în stațiunea Voineasa, iar vara vin să se plimbe pe Transalpina, să descopere Obârșia Lotrului sau să admire Lacul Vidra", potrivit reporterului Observator, Diana Speretoiu.
Însă până ajung la destinație, șoferii sunt nevoiți să facă slalom printre gropi și denivelări și uneori să reducă viteza la 30 de kilometri pe oră. Nu e de mirare, astfel, că mulți turiști au ajuns să ocolească zona din cauza infrastructurii deficitare.
În drum spre București, şi şoferul acestei maşini s-a abătut pe drumul spre Voineasa să admire peisajele din zonă. Gropile din asfalt însă l-au făcut să fie mai atent la drum decât la priveliștea din jur, spune omul. "De la ieșire din Petroșani încoace, în timp ce m-am apropiat de munte, a început să fie cam stricat. Sunt tot felul de gropi, unele sunt peticite, dar la majoritatea trebuie să fii atent".
În aceeași zonă, și o bucată din Transalpina, între Obârșia Lotrului și Oașa, are nevoie urgent de intervenții. "Deși arată ca o uliță, acesta e un drum național. Merge la Sebeș, în Alba, iar pe o porțiune de câteva sute de metri nici măcar n-a văzut asfaltul. Drumarii promit să-l asfalteze în regie proprie", potrivit reporterului Observator, Diana Speretoiu.
- Stradă din Galaţi, asfaltată de "Dorel" cu tot cu copaci. Apoi, a reparat gafa cu târnăcopul: "Un coleg, n-a...
- Cel mai scump drum judeţean din România este aproape gata. Traseul are 78 de km şi concurează la frumuseţe cu...
- Au început să apară "vestitorii" primăverii. Unii români ajung să plătească şi 3.000 de lei
De ce se amână asfaltarea lui
DN 7A a fost împărțit în trei sectoare. Primul tronson, până la hotarul cu Vâlcea, aparține de Drumurile Naționale Timișoara. Acesta nu va suferi intervenții capitale, ci mici reparații. Al doilea tronson, de la granița dintre Vâlcea și Hunedoara până în zona Vidra a fost scos la licitație cu aproape 100 de milioane de lei. "Antreprenorul care a depus singura ofertă nu a răspuns la clarificările solicitate de colegii mei din DRDP Craiova și suntem nevoiți să reluăm această licitație", explică Cristi Tudor, reprezentantul DRDP Craiova.
Ultimul tronson, de la Vidra până la Brezoi, e şi el în licitație. Aici, trei firme s-au arătat interesate de lucrări și urmează să fie desemnat câștigătorul.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰