Antena LIVE

Curs valutar

Video

Mecanicul trenului implicat în accidentul din Roşiori ar fi mers pe un tronson cu viteză de şapte ori mai mare. Ar putea fi pus să plătească zecile de maşini distruse

Incepe razboiul declaratiilor după ciocnirea celor două trenuri la Roşiori. O primă concluzie ar fi că mecanicul trenului de călători a frânat, dar nu suficient, iar gestul lui a făcut mai mult rău. Locomotiva ar fi oprit singură la semaforul roşu dacă el nu intervenea. Avocatul mecanicului în schimb dă vina pe infrastructura veche.

De la 14.03.2023, 20:29
WhatsApp
Vezi și:

Anchetatorii cred că mecanicul trenului cu pasageri a văzut semaforul galben. A frânat, conform procedurii, pentru a reduce viteza la sub 90 de km pe oră. Următorul semafor, la o distanţă de 250 de metri, era deja roşu.

Trenul ar fi trebuit să ajungă în acel punct cu o viteză de maximum 10 km pe oră. Inexplicabil, mecanicul n-ar mai fi frânat între cele două semafoare şi ar fi depăşit semnalul roşu cu o viteză între 45 şi 70 de km. Atunci, sistemul trenului a intervenit şi a frânat brusc, iar manevra a rănit 12 oameni şi a împins acceleratul în marfar. 12 oameni au fost răniţi în impactul cu marfarul.

Laurentiu Radulescu: O explicaţie pentru care mecanicul trenului cu călători nu a încetinit până la viteza de 10 kilometri pe oră în apropierea gării, ar fi că, la acel moment, marfarul urma să-i elibereze calea trenului interregio.

Trenul de călători n-a oprit la culoarea roșie a semaforului

Pe acelaşi subiect

Şefii CFR Călători spun că trenul care transporta aproape 300 de autoturisme, lung de 700 de metri, avea viteză mică şi tocmai trecuse prin macazul care îl redirecționa pe o altă linie. Trenul de călători n-a oprit la culoarea roșie a semaforului, l-a ajuns din urmă și l-a izbit violent în momentul în care ultimele vagoane ale marfarului tocmai treceau prin bifurcația de șine. Mecanicul trenului de marfă ar fi continuat să meargă încă un kilometru, până când ultimele vagoane au intrat în balans şi au deraiat.

Liviu Belulescu​, avocatul mecanicului: Nu există explicaţie de ce după impact, abia la 400 de metri , s-a produs deraierea. N-a oprit trenul din faţă deloc. În mod normal, ultimul vagon trebuie să deraieze. Sunt probleme probabil la infrastructură. Noi vom angaja un expert parte.

Samson Daniel, șef depou București: Mecanicul trebuie să apese nişte butoane, astfel încât îi comunică locomotivei că a înţeles semnalul şi că poate să meargă mai departe. Dacă mecanicul nu a comandat acel dispozitiv, locomotiva înţelege că mecanicul are o problemă şi locomotiva va frâna automat. 

Mecanicului ar fi respectat procedura, susţine avocatul său, care dă vina pe infrastructura feroviară.

Liviu Belulescu avocatul mecanicului: A trecut de două semnale galbene, după cel de-al doilea s-a aprins brusc roşu. A frânat şi în scurt timp a dat în vagonul din faţa lui. El apreciză că avea undeva la 10 km pe oră, după frânarea trenului de călători.

Pe de altă parte, directorul general al CFR Călători spune că trenul de marfă nu avea ce să caute în faţa celui cu călători.

Directorul general al CFR Călători: Trenurile circulă în funcţie de rang. Rangul de marfă este sub rangul trenului de călători. Trenurile cu rang superior au prioritate. Este tot un element din anchetă şi nu vreau să mă pronunţ mai mult. Trebuia băgat într-o altă gară, lăsat trenul de călători să treacă în faţă.

Călătorii vor fi despăgubiţi de compania de asigurare a CFR Călători

Doar că, pe şine, nu s-a întâmplat aşa. Maşinile noi din marfar au fost distruse. Autoturismeles veneau de la Craiova şi ar fi trebuit să ajungă în Constanţa. De acolo, urmau să fie urcate pe vapoare şi să ajungă în Franţa, Spania, Portugaia, Turcia şi Tunisia. Nu a fost încă evaluată paguba, însă şefii CFR spun că dacă mecanicu va fi găsit vinovat, ar putea fi bun de plată.

Călătorii vor fi despăgubiţi de compania de asigurare a CFR Călători. Ulterior, după ce se vor stabili vinovaţii, compania de stat se va îndrepta către ei. Angajaţii CFR atrag atenţia că o tragedie ca în Grecia se poate întâmpla oricând şi la noi.

Alupei Jan, fost angajat cu 37 de ani experienţă: Conducerea toată este coruptă. Conducerea unităţii, şefii de unităţi, toate cadrele de conducere sunt corupte. Se cere şpagă, se cer pachete.Nu poţi să te angajezi la o societate de stat dacă nu treci pe la un lider de sindicat. Se lucrează cu personal de 68-69 de ani, alergăm printre vagoane, nu mai esti acelaşi om, nu mai vezi.

Compania de stat are aproape 1.700 de mecanici şi un deficit de alţi 400. Destinele a mii de călători stau în mâna unor tineri nepregătiţi, spun sindicaliştii care reclamă faptul că perioada de instruire s-a redus la jumătate. De la 6 luni la 3 luni.

Legislaţia europeană în domeniu stabileşte că durata normală de funcţionare a unui vagon de călători este de 18 ani. Vechimea medie vagoanelor CFR Călători este de... 32 de ani.

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

accident tren feroviar rosiori
Întrebarea zilei
Vei merge la vot în turul 2 al alegerilor prezidențiale?

DA

NU

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Gigi Becali a ieșit la vot și i-a făcut praf pe contracandidații lui George...
Fanatik.ro
Publicat 24.11.2024
Fețe, fețe la prezidențiale – Imagini inedite cu candidații la vot (Galerie...
spotmedia.ro
Publicat 24.11.2024
Nu vă lăsați mințiți
spotmedia.ro
Publicat 23.11.2024
Meteorologii Accuweather anunță 3 zile consecutive de ninsori și viscol în...
Gandul
Publicat 24.11.2024
Cum ne sărăcește statul doar ca să-și astupe propria incompetență. Profesor...
Adevărul
Publicat 24.11.2024
De ce Carmen Iohannis nu a votat alături de soțul său, Klaus Iohannis, la...
A1
Publicat 24.11.2024
Horoscopul zilei de 25 noiembrie 2024. Peștii sunt perfecționiști. Află ce se...
CaTine
Publicat 24.11.2024
Andrei Rotaru și Cristina, femeia pe care a părăsit-o pentru ispita Diandra, au...
spynews.ro
Publicat 22.11.2024
S-au aliat OFICIAL cu Kosovo împotriva României în războiul de la TAS:...
GSP
Publicat 22.11.2024
Clădirea emblematică din București, demolată. Palatul impunător a fost...
Click.ro
Publicat 21.11.2024
Cel mai sănătos fruct din lume. Are un scor nutrițional de 96 din 100
Useit
Publicat 24.11.2024
Doliu în lumea artistică din România! Artistul a suferit un infarct înaintea...
Redacţia.ro
Publicat 23.11.2024
Ce așteptări au românii de la noul președinte al țării: „O viață mai...
libertatea.ro
Publicat 24.11.2024
Cher a vorbit despre singurul bărbat care s-a despărțit de ea: „Am fost...
ZU
Publicat 24.11.2024
Biscuiți cu dovleac copt și ciocolată, plini de savoare și culoare
Hello taste
Publicat 24.11.2024
6 sfaturi pentru a reduce timpul petrecut de copii în fața ecranului
Deparinti
Publicat 24.11.2024
România, înspre recesiune. De ce au ajuns previziunile economice să...
ziare.com
Publicat 23.11.2024
Cine pleacă din distribuția seriei Golden Boy – Dragoste rebelă. Este vorba...
Happy
Publicat 22.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Lipsa de fier: simptome care trebuie să-ți dea de gândit
Medicool
Publicat 24.11.2024