Pasajul Domnești, tot mai aproape de finalizare. Când ar putea fi deschis cel de-al doilea sens giratoriu suspendat din România
Încă un pas pentru ca circulaţia să se desfăşoare normal în cea mai aglomerată intersecţie de pe Şoseaua de Centură a Capitalei. Azi noapte au fost montate grinzile metalice la Pasajul Domneşti. Lucrările la al doilea sens giratoriu suspendat din România avansează. Dacă totul merge conform planului, va fi deschis traficului la primăvară.
De Alexandra Bucuroiu la 26.09.2021, 21:21Ca un puzzle, Pasajul Domneşti prinde contur cu fiecare piesă nouă pe care o adaugă muncitorii. Azi noapte, constructorii au avut o misiune dificilă: să monteze patru grinzi metalice, lungi de peste 20 de metri fiecare şi grele de 25 tone. Ele formează coloana vertebrală a podului, sistemul de rezistenţă al sensului giratoriu.
Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: S-a optat să se lucreze în paralel cu două echipe, cu două macarale de 300 de tone fiecare.
Din treizeci în treizeci de minute, muncitorii au făcut pauze şi au aşteptat să treacă şoferii. După ce poliţiştii au oprit iar traficul, s-a reluat şi munca. La final, Pasajul Domneşti, al doilea giratoriu suspendat din România după cel din Ploieşti, va avea o lungime de 536 de metri şi ne va costa 91,5 milioane de lei. Tot pe Centura Capitalei mai sunt în lucru alte patru pasaje.
Pasajul Mogoșoaia va fi inaugurat până la sfârşitul acestui an
- Pasajul de la Domneşti: Circulaţia pe Centura Capitalei, închisă azi-noapte pentru montarea grinzilor principale...
- Nicuşor Dan, mesaj plin de optimism: "La sfârşitul anului viitor terminăm Pasajul Doamna Ghica"
- Primăria Bucureşti promite reluarea investiţiilor într-o serie de proiecte esenţiale pentru dezvoltarea Capitalei
Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: Anul viitor va fi finalizat şi Pasajul Domneşti şi Pasajul Berceni şi Pasajul Olteniţei, iar spre finalul lunii decembrie şi Pasajul Cernica.
Contractul pentru Pasajul Domneşti a fost semnat în 2017, dar lucrările începute au fost reluate în vara lui 2020, după mai bine de un an de blocaje. Timp în care proiectul tehnic iniţial a trebuit refăcut, pentru a cuprinde şi o linie de întoarcere a tramvaiului de pe Prelungirea Ghencea, au întârziat exproprierile sau constructorul a intrat în insolvenţă.