Turism din groapă în groapă. Drumuri turistice din Gorj, în plin șantier
Turism din groapă în groapă. Neglijate ani la rând, multe şosele au devenit obstacole în calea turiştilor. Un drum din Gorj, care duce spre un sat idilic din Gorj e plin de gropi. Altele au devenit periculoase din cauza asfaltului care a început să se lase şi a crăpăturilor de pe margine.
De Diana Speretoiu la 20.09.2024, 18:45Un peisaj deosebit aşteaptă turiştii în Gorj, în Cerna Sat. Doar că drumul de pe Valea Cernei este "naţional" doar cu numele. În realitate, este aproape imposibil să ocoleşti toate gropile din asfalt deși în ultimele luni s-au mai făcut mici reparații.
Drumarii anunță că se va moderniza șoseaua de la intersecția cu DN 67D până la Barajul lui Iovan. A fost finalizată deja prima etapă a studiului de fezabilitate și urmează obținerea acordurilor și avizelor necesare. De la Barajul lui Iovan până în județul Hunedoara, în Valea Jiului, drumul nu va fi asfaltat prea curând pentru că traversează o pădure protejată de UNESCO.
"Este un drum rău, în momentul de faţă. Noi am mai intervenit pe el, dar nu-l putem aduce la nivelul optim de circulaţie, dar foarte mult timp nu s-a putut interveni pentru că este un drum care prindea un sector cuprins într-o arie protejată UNESCO", spune Cristi Tudor, reprezentant DRPD Craiova.
Alt drum turistic, în șantier
- "Trans Vlădeasa", drumul spectaculos din Apuseni. Turiştii pot admira partea puţin cunoscută a munţilor:...
- Un nou drum turistic capătă contur. Va face legătura între judeţele Gorj şi Hunedoara
- Drumul naţional care arată ca o uliţă. Şoferii fac slalom printre gropi și conduc cu 30 km/h. De ce se amână...
Alt drum intens circulat, care face legătura între Târgu Jiu şi localităţi turistice - Runcu, Tismana şi Padeş - este deja în lucru. Şoseaua traversează trei judeţe: Gorj, Mehedinţi şi Caraş-Severin.
Muncitorii au mult de lucru ca să înlăture toate problemele.
Pe lângă denivelările care au apărut în asfalt şi care sunt adevărate capcane pentru şoferi, pe marginea drumului, găsim şi crăpături în care îţi încape mâna cu uşurinţă.
"Avem lucrări de mare anvergură. Avem două poduri noi. Acest pod a fost de la zero. Dărâmat podul vechi şi construit alt pod nou. Avem alt pod la care s-au schimbat grinzile în totalitate, toate podeţele schimbate", mai spune Cristi Tudor, reprezentant DRPD Craiova.
Lucrările, care costă aproape 60 de milioane de lei, ar trebui să fie gata anul viitor.