Când vom circula pe al doilea tronson al drumului expres Craiova-Piteşti. 40 de kilometri de şosea de mare viteză sunt aproape gata
Din Craiova la Piteşti, pe drum expres. Se vede luminiţa de la capătul tunelului pentru primele două tronsoane din şoseaua de mare viteză care leagă Craiova de Autostrada Bucureşti - Piteşti. Vremea bună a permis reluarea lucrărilor, iar în şantier e furnicar. Peste o mie de muncitori lucrează pe tronsonul al doilea, care trebuie dat în folosinţă până în luna iunie.
De Cristina Oprea la 09.02.2022, 21:00Pe al doilea tronson al drumului expres Craiova-Piteşti se fac ultimele pregătiri. Sunt 40 de kilometri de şosea de mare viteză pe care şoferii îi aşteaptă pentru a scăpa de traficul de coşmar din Balş sau Slatina.
Cristi Tudor, reprezentant CNAIR: În luna iunie, începutul lunii, ambele loturi din tronsonul doi trebuie să fie date în trafic. Are acum un procent de peste 95% grad de realizare.
Pentru a respecta termenele, firma constructoare şi-a adus pe şantier propria fabrică de grinzi şi prefabricate în teren. Fără să mai depindă de alţi furnizori, lucrează la foc automat. Asemenea grinzilor necesare la construirea drumului, şi panourile fonoabsorbante care se montează acum pe tronsonul al doilea al drumului expres au fost realizate tot în şantier, în regim propriu. Cea mai impresionantă construcţie din această etapă este podul peste râul Olt.
Lucrările au înaintat lent pe prima porţiune
- Comoara descoperită în Constanţa de muncitorii care săpau în foaierul Teatrului de Stat pentru lucrări de...
- Un Dorel a lăsat mii de oameni fără apă potabilă în Târgu Jiu, după ce a tăiat conducta cu buldoexcavatorul
- Primăria Braşov cere echipei care a turnat beton pe ploaie să refacă lucrarea pe banii firmei, după ce...
Nu totul a mers ca la carte. Pe prima porţiune a drumului de 18 kilometri, lucrările au înaintat lent: în timpul săpăturilor, au fost găsite morminte antice, un muncitor neatent a distrus un utilaj şi o vreme nu s-au găsit oameni calificaţi. Acum se lucrează intens, în avans, deşi ar mai fi nevoie de mână de lucru.
Din cauza lipsei de muncitori, unele utilaje rămân trase pe dreapta. Se lucrează cu 160 de oameni pe primul tronson al drumului expres, însă constructorul italian spune că ar fi nevoie de mai mulţi.
Cristi Tudor, reprezentant CNAIR: A venit mai devreme. În mod normal lucrările de construcţie încep la începtutul lunii martie, dar vremea le-a permis să intre în şantier cu deja o luna mai repede decât era estimat.
Pentru primul tronson, termenul de execuţie este noiembrie 2022.