Sute de minute de întârzieri, nervi întinşi la maximum şi 20 de trenuri deviate, după ce un tren de marfă a deraiat. "Sunt nişte condiţii insuportabile"
Sute de oameni au rămas blocaţi în gări sau în trenuri pe ruta Bucureşti-Constanţa, ieri, după ce un tren de marfă a sărit de pe o şină pe alta lângă Feteşti. 20 de trenuri de călători au fost deviate şi au avut întârzieri de ore întregi. Accidentul a avut loc pe cea mai modernă linie de cale ferată din România, pe care se poate circula cu 160 de kilometri la oră. Reparaţiile ar putea dura săptămâni întregi.
De Andreea Filip la 22.07.2021, 18:37Marfarul cu 40 de vagoane aparţine unei companii private şi venea din Portul Constanţa spre Bucureşti. La ieşirea din Gara Feteşti, cinci vagoane au sărit de pe o şină pe alta, iar liniile de cale ferată s-au îndoit pe sute de metri.
Accidentul s-a produs pe cea mai performantă cale ferată din România, singura pe care trenurile pot circula cu 160 de kilometri pe oră şi a cărei modernizare a costat aproape un miliard de euro. Astfel, drumul de la Bucureşti la Constanţa ar trebui să dureze doar două ore. Teoretic, pentru că - practic - în zona Feteşti, trenurile trebuie să încetinească până la 90 de kilometri pe oră, din cauza unor probleme la schimbarea macazului, pentru ca - la schimbarea liniei - garniturile să circule cu maximum 10 kilometri pe oră.
20 de trenuri deviate
CFR Călători a anunţat că 20 de trenuri au fost deviate în urma accidentului.
- Traficul feroviar este blocat pe ruta Bucureşti - Constanţa. Un tren de marfă a deraiat la Feteşti
- Animaţie grafică: Cum a deraiat trenul de marfă pe cea mai modernă linie de cale ferată din România, pentru...
- S-a redeschis magistrala feroviară Bucureşti - Constanţa. Circulație pe un singur sens la Fetești, după...
"Două ore de când stăm aici blocaţi, nu ne anunţă, nu ne spune nimeni nimic, nu ştim când plecăm, ce facem".
"Sunt nişte condiţii insuportabile, deci nu ştiu aşa ceva...", spun călătorii.
În Gara de Nord din Bucureşti, tabelele indicau întârzieri de sute de minute pentru trenurile care veneau de pe litoral. CFR călători a pus la dispoziţie mai multe locomotive pentru ca trenurile care merg sau vin dinspre mare să poată fi deviate pe rutele ocolitoare. Compania estima întârzieri de până la trei ore. Însă telespectatorii Observator ne-au scris că întârzierile au fost mult mai mari. Un tren plecat din Ploieşti la ora 14 şi 15 minute încă era blocat după miezul nopţii.
Deraierea de la Feteşti a devenit, acum, subiect de anchetă. Specialiştii iau în calcul două variante: lipsa reviziei trenului sau tonajul depăşit.