Antena Meniu Search
x

Video Animaţie grafică: Cum a deraiat trenul de marfă pe cea mai modernă linie de cale ferată din România, pentru care s-a cheltuit un miliard de euro

Sute de oameni sunt blocaţi în trenurile de pe ruta Bucureşti-Constanţa după ce un tren marfar a sărit de pe o şină pe alta şi a blocat complet traficul. Mai multe garnituri cu călători aşteaptă în acest moment în gări, iar altele au întârzieri cu orele. Ieri, un alt marfar a deraiat pe aceeaşi linie şi a distrus kilometri întregi calea ferată. Asta în condiţiile în care vorbim de cea mai modernă linie de cale ferată din România.

Andreea Filip
de Andreea Filip

la 21.07.2021, 20:08

Vezi și

Imaginile arată amploarea accidentului. Roţi grele de sute de kilograme au zburat de sub tren, iar liniile de cale ferată au fost îndoite pe sute de metri.

Marfarul cu 40 de vagoane care aparţine unei companii private venea din portul Constanţa spre Bucureşti. La ieşire din gara Feteşti, cinci vagoane au sărit pur şi simplu de pe o şină pe alta. 

Cea mai modernă linie de cale ferată din România

S-a întâmplat pe cea mai performantă linie de cale ferată din România, singura pe care trenuri pot circula cu 160 de kilometri pe oră. Aproape un miliard de euro a costat modernizarea ei. Drumul din Bucureşti spre Constanţa se scurta astfel, de la cinci ore la două.

Pe acelaşi subiect

În zona Feteşti, unde a avut loc incidentul, mecanicii trebuie să reducă viteza la 90 de kilometri pe oră pentru că sunt probleme la schimbarea macazului. Iar la schimbarea liniei, viteza trebuie redusă la 10 kilometri pe oră. Circulaţia pe calea ferată între Bucureşti şi litoral s-a blocat complet. Sute de călători au fost lăsaţi cu ochii în soare.

Andreea Filip, reporter Observator: "Trenul care a plecat din Mangalia şi ar fi trebuit să ajungă deja la ora 17.00 în Bucureşti este în continuare blocat în Gara Feteşti". 

"Sunt nişte condiţii insuportabile, deci nu ştiu aşa ceva..."

"- De la ce oră stăm doamnă? 

- Păi avem două ore doamnă!

- Două ore de când stăm aici blocaţi, nu ne anunţă, nu ne spune nimeni nimic, nu ştim când plecăm, ce facem"

Incidentul vine după ce ieri un alt marfar a deraiat, la doar câteva zeci de kilometri distanţă. Mecanicul nu a văzut că un vagon a ieşit de pe şine şi a mers cinci kilometri, distrugând calea ferată. Săptămâni întregi vor dura reparaţiile.

Întârzieri record 

Andreea Filip, reporter Observator: "La cum arată situaţia aici, nici vorbă ca traficul să se reia, aşadar trenurile vor urma ruta Ţăndărei". 

Din zeci de minute, întârzierile s-au transformat în sute de minute. Aşa că probleme au fost şi-n Bucureşti. 

Francesca Simionescu: "Trenurile care trebuiau să ajungă în Bucureşti, în Gara de Nord, de la Constanţa au avut întârzieri de peste 3 ore. De asemenea, pasagerii care aşteptau să plece din Bucureşti spre litoral sau spre alte zone din ţară au trebuit să aştepte destul de mult până s-au găsit rute ocolitoare".  

Anchetatorii iau în calcul două variante în ceea ce priveşte cauza accidentului. Fie trenul nu avea reviziile făcute, fie a fost depăşit tonajul. Compania privată care operează pe ruta Bucureşti-Constanţa a anunţat că va circula pe o rută ocolitoare. CFR Călători nu a spus încă ce se va întâmpla cu trenurile spre mare.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Stiri sociale » Animaţie grafică: Cum a deraiat trenul de marfă pe cea mai modernă linie de cale ferată din România, pentru care s-a cheltuit un miliard de euro