Munca de acasă vine cu riscuri pentru afacerişti
Stăm acasă, dar ne facem treaba în continuare. Este regula după care se ghidează cei mai mulți antreprenori în această perioadă. Din clădirile de birouri, firme din toate domeniile și-au mutat activitatea în online.
De Redactia Observator la 02.04.2020, 11:12Stăm acasă, dar ne facem treaba în continuare. Este regula după care se ghidează cei mai mulți antreprenori în această perioadă. Din clădirile de birouri, firme din toate domeniile și-au mutat activitatea în online.
Iar managerii țin acum legătura cu clienții, dar și cu angajații exclusiv pe mail, la telefon sau prin videocall.
Digitalizarea forțată vine cu plusuri, dar și minusuri, așa că mulți s-au văzut nevoiți să caute noi soluții pentru a-și continua afacerile.
Alexandru are o agenție imobiliară și câteva zeci de angajați. În urmă cu o lună, unii erau pe teren, la întâniri, alții la birou. Astăzi, toată activitatea se desfăşoară în online.
Manager firmă: Acum, în perioada asta, asta e cel mai important. Interacțiunea pe care putem să o avem prin intermediul telefonului cu clienții noștri și cu proprietarii.
Deși provocările sunt mai mari, antreprenorii au fost forțați să se adapteze.
Nicoleta Manea, managerul unei agenţii imobiliare din Bucureşti: Ținem legătura cu clienții noștri atât prin intermediul mailului, cât și prin videocall. Atunci când ne intră mai ales clienți noi le trimitem tururile virtuale pe care le-am realizat de-a lungul timpului.
De aceea, companii de telecomunicații s-au adaptat și ele și au creat oferte cu trafic de date și apeluri nelimitate, servicii pentru stocarea datelor sau chiar securizarea lor.
Nicoleta Manea, managerul unei agenţii imobiliare din Bucureşti: Antreprenorii, în acest moment, vor avea extrem de mult de învățat și anume poate această flexibilitatea în ceea ce privește programul standard, 9-18. Din păcate, România se află pe un loc codaș în ceea ce privește digitalizarea, ori criza covid 19 ne forțează să implemetăm astfel de metode care, odată testate în criză, pot fi puse în mod permanent- lucru care contribuie la digitalizarea României.
Faptul că mulți dintre noi lucrăm de acasă în această perioadă ar trebui să ne facă un pic mai responsabili decât în situația în care am lucra de la birou.
Și asta pentru că hakerii sunt cu ochii pe firme din toate domeniile în această perioadă, ne avertizează specialiștii. De exemplu, în luna martie, pe fondul pandemiei de coronavirus, atacurile cibernetice au fost de cinci ori mai multe față de luna februarie.
Silviu Stahie, specialist în securitate informatică: Numărul de mailuri cu tentative de "fishing" , spam pe coronavirus a crescut enorm în această perioadă. Dacă lucrați de pe laptopurile personale, trebuie să aveți grijă să instalați soluții de securitate care să vă protejeze.
Pe lângă lecția digitalizării, antreprenorii, dar și angajații mai au de învățat o lecție!
Adrian Asoltanie,consultant financiar: Importanța economisirii. Importanța cumpătării și a economisirii; importanța unui fond de siguranță! Aceste recomandări sunt valabile și la nivel personal pentru persoane fizice, dar sunt la fel de importante și pentru companiile mici. Poate mai ales pentru companiile mici.
Și haideţi să facem un exerciţiu de imaginaţie! Ce se va întâmpla cu multe afaceri dacă pandemia va continua încă trei luni, nouă luni sau chiar un an de acum încolo?